مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از افتتاح و راه‌اندازی چهار واحد صنعتی و تولیدی در ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ 02 February 2015

به گزارش تابناک، احمد صادقی گلمکانی اظهار داشت: با نصب تجهیزات و انجام مراحل تولیدی آزمایشی چهار واحد صنعتی و تولیدی همچون واحد مینی پالایشگاه، واحد تولید گوگرد بنتونیتی، کارخانه تولید گچ میکرونیزه و همچنین واحد صنعتی پنبه طلای سفید 13 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به همجواری این منطقه با پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و استحصال میعانات گازی از این پالایشگاه، بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه احداث واحدهای پالایشگاهی کوچک مقیاس است که در حداقل زمان ممکن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شده و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

گلمکانی ادامه داد: یکی از اصولی‌ترین روش‌های جلوگیری از خام فروشی محصولات ساخت واحد مینی ریفاینری با تکنولوژی بالا و به دست متخصصان داخلی است که این امر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس محقق شده است.

وی همچنین از افتتاح یک واحد تولید گوگرد بنتونیتی و یک واحد تولید گچ دیرگیر یا میکرونیزه با سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذار داخلی و خارجی و واحد تولید پنبه در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد ـ سرخس ـ تجن در سال 1375 با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان آغاز به کار کرد که به دلیل موقعیت جغرافیایی، نقطه اتصال بین آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران و آب‌های آزاد، اروپا در غرب و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار