معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تعمیم رشته بورس به تمامی استان‌های کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای توسعه این رشته در کشور در دو گروه دانش آموزان دختر و پسر برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 16 April 2015
به گزارش تابناک یزد، علی زرافشان درباره پژوهش سراهای دانش‌آموزی اظهار کرد: در سال گذسته 100 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور راه اندازی و به تجهیزات آزمایشگاهی نانو مجهز شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین برای 100 پژوهش‌سرای جدیدی که در سال گذشته راه‌اندازی شدند 15 میلیارد ریال اعتبار ویژه تجهیز این مراکز آموزشی و تربیتی در نظر گرفته شد که به ازای هر مرکز 150 میلیون ریال اعتبار پرداخت شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که تا کنون ۴۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: به طور کلی در سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های کمی در وزارت آموزش و پرورش به وضعیت مطلوب رسیده است و ضرورت‌های امروز ارتقای شاخص‌های کیفی در نظام تعلیم و تربیت است، اذعان کرد: به منظور توجه به کیفیت‌گرایی باید از برنامه درسی رسمی دانش‌آموزان فراتر حرکت کنیم و توجه به فعالیت‌های پژوهشی را نیز مدنظر قرار دهیم.

زرافشان با تاکید بر اینکه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی امروزه جایگاه پارک‌های علم و فناوری دانش‌آموزی را پیدا کردند بیان کرد: براساس هدف‌گذاری و برنامه ریزی هایی که در سال جاری در نظر گرفتیم سعی داریم در هر منطقه و شهرستانی یک پژوهش‌سرا راه‌اندازی کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده باید به سمت ایجاد 700 پژوهش‌سرا حرکت کنیم که تاکنون از این تعداد 400 پژوهش‌سرا ایجاد و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال هوشمندسازی پژوهش‌سراها در اولویت برنامه ها قرار دارند، افزود: اجرای برنامه‌های کاربردی و تأمین زیرساخت‌های فناوری در مدارس به منظور هوشمندسازی مدنظر است، همچنین هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان نیز مورد توجه قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین برنامه های سال گذشته که به مرحله اجرایی رسیده است را راه‌اندزای رشته بورس در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای ذکر کرد و گفت: تحقق دولت الکترونیک از اهداف مد نظر دولت است. بر این اساس رشته بورس در سال گذشته در سه استان راه‌اندازی شد و در سال جاری سعی داریم این رشته را در تمامی استان ها توسعه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه رشته بورس زمینه ورود دانش‌آموزان به تجارت الکترونیک فراهم می‌کند، عنوان کرد: امسال برنامه‌ای گسترده‌ای برای تعمیم رشته بورس در تمام استان‌های کشور برای دانش‌آموز دختر و پسر در نظر گرفته شده است.

به گزارش پانا، زرافشان در خاتمه گفت: توسعه آموزشی‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی مورد نظر است تا دانش‌آموزان به سمت اشتغال‌های مبتنی بر فناوری‌های جدید پیش بروند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار