استاندار خراسان رضوی گفت: تمام کسانی که خانه مسافر دارند باید تا فرصت باقی است از تسهیلات بانک‌ها برای بازسازی منازل استفاده کرده و این خانه‌مسافرها را با استانداردهای لازم هماهنگ‌کننده تا مجبور به پلمب آنها نشویم.
کد خبر: ۲۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 16 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان در مراسم اختتامیه فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهار داشت: خدمات تمام بخش‌ها به‌ویژه حوزه حمل و نقل، شهرداری‌ها، هتلداران، مسافرخانه‌ها و خانه‌مسافرها در ایام نوروز چشمگیر و مطلوب بود.

وی ادامه داد: همچنین در طول ایام نوروز باوجود افزایش تصادفات شاهد کاهش تلفات بودیم که عمده این کاهش‌ها نتیجه تلاش‌ها و اقدامات هلال احمر، علوم پزشکی، پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی است.

رشیدیان با اشاره به اینکه بخش‌های فرهنگی؛ فضای معنوی و خدمات مناسبی را متناسب با دهه فاطمیه به زائران ارائه کردند، افزود: تمام خدمات زیر چتر امنیت و آسایش قابل ارائه است و جا دارد در این زمینه از تمام دست‌اندرکاران حوزه امنیت قدردانی کرد زیرا آمارها در حوزه سوء امنیت در استان کاهش چشم‌گیری داشته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سال 93 تصریح کرد: سالی که گذشت در حوزه زیارت و مسائل ستاد سفر شاهد روند رو به رشدی بودیم و در این راستا آموزش و پرورش امکاناتی مناسب و شایسته را برای زائران مهیا کرد و این امر سبب شد تا میزان رضایتمندی از زائران ارتقا یابد.

رشیدیان یادآور شد: هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی از مشخصات کار گروهی در ستاد اجرایی خدمات سفر است اما برای سال 94 باید همه دستگاه‌ها خدمات بهتر و مناسب‌تری را ارائه کنند.

وی اظهار داشت: این ستاد برای ایام تابستان باید برنامه‌ریزی وسیعی را انجام دهد و این مسئله فرصت مناسبی است که مراکز زیارتی و گردشگری مورد بازدید زائران و مسافران قرار گیرد.

ستاد اجرایی خدمات سفر تعطیل نمی‌شود

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ستاد خدمات سفر باید همواره در حال برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی باشد، گفت: این ستاد تعطیل نمی‌شود و از هم اکنون باید برای تابستان هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام پذیرد.

به گفته وی ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد نیز باید هماهنگی‌های اجرایی لازم را با ستاد استانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه زیارت بیشتر خدمات به بخش مقصد معطوف شده در حالی که باید برنامه‌ریزی برای این بخش از مبداء تا مبداء مدنظر مسئولان قرار گیرد و بحث گسترش تورهای زیارتی به منظور جذب زائران خارجی در راس اهداف مورد توجه باشد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: هم اکنون آمار زائران خارجی که وارد مشهد می‌شوند حدود 2 میلیون نفر است که بین 30 تا 32 درصد نسبت به سال 92 افزایش داشته است.

تاکنون برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب زائران خارجی صورت نگرفته است

وی با انتقاد از اینکه تاکنون برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب زائران خارجی صورت نگرفته است، عنوان کرد: برای زائران داخلی نیز باید خدمات زیارتی مناسبی ارائه شود و ضرورت دارد تا در ایام تابستان مراکز فرهنگی و اقامتی در کنار زیارت امام رضا (ع) به زائران و مسافران معرفی شود.

رشیدیان در زمینه خانه‌مسافرهایی که استانداردهای لازم را ندارند، بیان کرد: تمام کسانی که خانه مسافر دارند باید تا فرصت باقی است از تسهیلات بانک‌ها برای بازسازی منازل استفاده کرده و این خانه‌مسافرها را با استانداردهای لازم هماهنگ‌کننده تا مجبور به پلمب آنها نشویم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود امسال با اعتباراتی که وجود دارد، ایرادات جاده‌ها و مسیرها اصلاح شده و دستگاه‌های اجرایی که سال گذشته اعتبارات زیارت را دریافت کرده‌اند، گزارش عملکرد خود را به معاونت زیارت استانداری ارسال کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بودجه‌ای برای مسیر زائران پیاده مصوب شده که امیدواریم این مسیر هرچه سریع‌تر برای خدمات‌رسانی به زائران آماده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار