رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه فروشان مشهد گفت: قیمت بستنی سنتی با توجه به نوع و كیفیت زعفران به كار رفته در آن بین 8000 تا 9000 تومان در نوسان است.
کد خبر: ۲۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 16 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سعید شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، بیان كرد: نوع چربی و مقدار زعفران استفاده شده در بستنی عوامل موثر در كیفیت آن هستند.

وی با بیان اینكه قیمت بستنی صنعتی توسط كارخانجات تولیدی آن تعیین می‌شود، عنوان كرد: نرخ بستنی خامه‌ای یك سوم زعفران كه به بستنی سه رنگ طلاب معروف است براساس عرف تعیین می‌شود چرا كه اتحادیه نرخ مصوبی برای تعیین قیمت‌ها نداشته و قیمت‌گذاری توسط خود اعضا با توجه به قیمت تمام شده انجام می‌شود.

شریف‌زاده با اشاره به اینكه وظیفه اتحادیه تنها نظارت بر قیمت‌های اعلام شده است، اظهار كرد: تفاوت قیمت بستنی‌ در مناطق مختلف براساس قیمت تمام شده آن بوده كه این قیمت وابسته به هزینه مغازه، حقوق كارگران و حق بیمه كارگران و … است.

وی اصناف را مسئول نرخ‌گذاری بر قیمت بستنی دانست و افزود: در دستورالعملی كه سال گذشته ابلاغ شد مسئولیت نرخ گذاری براساس قیمت تمام شده به اصناف واگذار شد که البته قیمت‌ها باید منطقی بوده و به ما اعلام شود.

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه‌فروشان مشهد در ادامه خاطرنشان كرد: در سال جاری با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، مزد كارگر، برق مصرفی و .. احتمال افزایش در قیمت‌ها اعلام شده وجود دارد.

وی با بیان اینكه تعداد انگشت‌شماری عضو غیرمجاز در این واحد داریم، گفت: بازرسان اتحادیه بر فعالیت واحدها نظارت داشته و اگر تخلفات انجام شده توسط اعضا طولانی شود پروانه كسب آنان لغو خواهد شد.

شریف‌زاده از تخلف افزایش قیمت در منطقه ثامن و حرم خبر داد و اظهار كرد: چند مورد تخلف گران‌فروشی در ایام عید به اتحادیه گزارش و توسط اتحادیه و سازمان بازرسی اصناف و تعزیرات بررسی شد.

وی با اشاره به اینكه محصول بستنی بین دو اتحادیه شیرینی و آبمیوه فروشان مشترك است، بیان كرد: در شهرهای دیگر محصول بستنی به اتحادیه آبمیوه فروشان سپرده شده ولی در مشهد زیر نظر قنادی‌ها بوده و كارگاه نظارت مستقیم بر بستنی تولید شده نداریم و بعید نیست كه كیفیت بستنی در این مراكز سطح مطلوب را نداشته باشد

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه‌فروشان مشهد از لزوم تشكیل كارگروهی مشترک بین قنادی‌ها، وزارت بهداشت و اتحادیه آبمیوه فروشان خبر داد و گفت: این كارگروه باید برای شناسایی واحدهای مجاز و غیرمجاز، نظارت بر كیفیت و قیمت بستنی ‌های توزیع شده تشكیل شود تا درصورت تخلف برخورد لازم انجام شود.

وی در ادامه قیمت بستنی مغزدار را وابسته به کیفیت مغزهای استفاده شده که شامل پسته، بادام و گردو می‌شود دانست و افزود: به ازای هر یک درصد مغز 500 تومان به قیمت بستنی اضافه می‌شود.

شریف‌زاده با بیان اینکه بستنی مغزدار معمولی پنج درصد، کیلویی 11 هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: اغلب بستنی فروشی‌ها بستنی مغزدار 7 درصد را به قیمت کیلویی 12 هزار تومان به مردم عرضه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار