همزمان با 29 فروردین،یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شمال شرق کشور در مشهد رژه رفتند.
کد خبر: ۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 18 April 2015

به گزارش تابناک،در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد،یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شمال شرق کشور از مقابل جایگاه رژه رفتند.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: همدلی بین ارتش، نیروهای مسلح و ملت از نعمت‌های انقلاب اسلامی است و همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

علی رضا رشیدیان 29 فروردین را یادآور حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ارتش نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و نیروی زمینی ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح کشور بازوی نظامی قدرت ایران اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سایه همین ارتش قدرتمند امروز هیچ ابر قدرتی توان مقابله با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را ندارد.

رشیدیان با بیان اینکه ارتش سبب عزت و سربلندی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ارتش ما یک نهاد مکتبی که همواره گوش به فرمان فرمانده‌کل قوا است.

وی افزود: نیروهای ارتش در 19 بهمن 1357 با بیعت تاریخی با امام راحل(ره) از سیطره طاغوت خارج و تبدیل به یک ارتش مکتبی شدند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارتش پیروز ثامن الائمه(ع) در کنار سپاهیان و بسیجیان تاریخی پر از عزت برای ملت ایران ساختند، گفت: ملت ایران با رفتار خود ثابت کرده به دور از جنگ طلبی به دنبال دفاع از منافع خود است و هیچ گونه تحریمی توان مقابله با پیشرفت ایرانی را ندارد.

همدلی و همزبانی برای اقتدار نیروهای مسلح

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور نیز در این مراسم گفت: شهدا با نثار خون خود استقلال و آزادی را برای ملت ایران و یأس و ناامیدی را برای دشمنان به بار آوردند.

امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی خاطرنشان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری دولت ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده با همدلی و همزبانی بیشتر در اقتدار نیروهای مسلح و جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور تصریح کرد: 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی نیروی زمینی ارتش و یادگار حضرت امام(ره) است و یگان‌های ارتش در سراسر ایران با انجام رژه نظامی اعلام پشتیبانی و حمایت از نظام و مردم ایران می‌کنند.

جهانشاهی با اشاره به نقش موثر ارتش در پیروزی انقلاب، اضافه کرد: از واپسین روزهای انقلاب اسلامی، ارتش به عنوان بازوی نظامی انقلاب در راستای تثبیت انقلاب و حفظ استقلال و تمامیت عرضی کشور حضور داشت و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نکرد و در قائله‌های ترکمن صحرا، گنبد و کردستان نیروهای ارتش به خوبی ظاهر شدند و از ارتش خراسان رضوی تانک و نیرو به کردستان اعزام شد و شهید صیاد شیرازی و شهید چمران در آزادسازی شهرهای مختلف کردستان ارتش نقش ویژه‌ای داشتند.

وی اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس اکثر نیروهای ارتش در مناطق عملیاتی حضور داشتند و در راستای جلوگیری از پیشروی رژیم بعث عراق تلاش‌های فراوانی در کنار سپاه پاسداران و مردم کردند و در هشت سال دفاع مقدس بیش از 4 میلیون نفر از سوی ارتش به جنگ تحمیلی اعزام شدند.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور تصریح کرد: نیروهای ارتشی با همکاری بسیجیان و سپاه پاسداران، ارتش بعث عراق که توسط اکثر کشورهای جهان حمایت می‌شد از خاک ایران اسلامی بیرون راندند و برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی افزودند و بیش از 50 هزار شهید و 270 هزار جانباز و 27 هزار آزاده سرافراز ثمره این جانفشانی‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

جهانشاهی گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس اقدامات مناسبی در کنار سایر نیروهای مسلح در مرزهای ایران، پاکسازی مین‌های جنگ تحمیلی، انجام رزمایش‌های مختلف مانند محمد رسول الله و تلاش‌های بسیاری برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و تهدیدات نرم انجام شد و در بحث خودکفایی در ابعاد مختلف همچون ساخت هواپیما، ناوهای جنگی، زیردریایی سنگین و سبک و انواع موشک‌ها پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

فرمانده ارشد ارتش در شال شرق کشور تاکید کرد: نیروی ارتش با پشتیبانی مردم و فرماندهی کل قوا آمادگی کامل برای دفاع از اسلام و ملت ایران در هر مکان و هر نقطه‌ای را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار