عضو شوراي سياستگذاري همايش ملي "نماز در فرهنگ رضوي" گفت: هنوز نگاه جدی به نماز در نوجوان و جوان ما نهادینه نشده است، زیرا آنان مهندسی نماز را درک نکردند.
کد خبر: ۲۴۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 09 June 2016
به گزارش تابناک رضوي، حجت الاسلام سبحانی نیا شب گذشته در جلسه شوراي سیاستگذاری همایش ملی"نماز در فرهنگ رضوی" كه در محل سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان"پردیس شهید بهشتی مشهد" و با حضور خبرنگاران برگزارشد اظهار كرد: با روشهای سنتی دیگر نمی شود براي نماز فرهنگسازی کرد؛ بلکه برای تشویق  جوانان  و نوجوانان به اقامه نماز باید گفتار اقناع کننده دینی داشته باشیم.
عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی افزود: ما هنوز رویکردمان به نماز، اقامه ای نیست؛ یعنی هنوز نگاه جدی به نماز در نوجوان و جوان ما نهادینه نشده است، زیرا آنان مهندسی نماز را درک نکردند.
سبحانی نیا با اشاره به آسيب‌هاي اجتماعي، اظهار كرد: متاسفانه رویکرد نماز به یک رویکرد اجتماعی تبدیل نشده است از همين رو شاهد بروز آسیب های اجتماعی هستیم، برای اقامه‌ای شدن نماز در جامعه، باید مهندسی نماز را بشناسیم  و باور کنیم  نماز عامل کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه  از ابزار اقامه نماز برای سوق دادن جامعه به سمت سلامت استفاده کنیم، خاطرنشان كرد: مدیریت دینی یک مهارت است و ما باید مدیریت دینی را از ائمه اطهار(ع) بیاموزیم و نماز را با نگاه جمعی ببینیم.

فلسفه برگزاری این همایش ترویج فرهنگ نماز است
درادامه این نشست دکترشیرازی، مدیر همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی، گفت: فلسفه حرکت ما برای برگزاری این همایش مطالبه رهبرانقلاب و درخواست حجت الاسلام قرائتی  و توسعه کمی و کیفی و ترویج فرهنگ نماز است.
وی افزود: درافق 1404 ستادهای اقامه نماز کشور، بازاریان و دانش آموزان و دانشجویان جامعه هدف ما طی یک برنامه 5 ساله مشخص شدند.
شیرازی وجه ممیزه این همایش را با سایر همایش های پیرامون نماز، آموزش را کنار پژوهش و راهبردی و کاربردی بودن آن عنوان و اظهار كرد: نقشه راه افق 1404 هم درباره نماز درحال تدوین است.

ارسال 120 مقاله به كميته داوران
در پايان، محمد علی خلیل زاده، دبیرعلمی این همایش گفت: تا امروز ۱۲۰ مقاله به کمیته داوران ارسال شده که باتوجه به درخواست متقاضیان مهلت ارسال مقالات تا ۲۰ مهرماه سال جاری تمدید شده است.
وی افزود: : نتایج داوری مقالات اول آبان ماه اعلام و ۲۴ آبان ماه اولین همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی برگزار می شود.
رئیس کمیته علمی همایش ملی «نماز» بيان كرد: مخاطبان در دو بخش تخصصی شامل اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب که دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی خود را در حوزه نماز و اقامه نماز ارائه می کنند و بخش عام شامل دانش آموزان و سایر اقشار جامعه است که این مقالات جنبه ترویجی نماز را پوشش می دهند.
گفتني است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شیوه ارسال مقاله می توانند به سایت پژوهشکده مجازی تربیت اسلامی بنیانebonyan.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار