فرماندار تایباد گفت: در حال حاضر تمامی چاه‌های کشاورزی تایباد به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 12 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حسین شرافتی‌راد در جلسه حفاظت از منابع آب در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به کاهش میزان بارندگی در شهرستان اظهار كرد: مهار آب‌های روان، حفظ قنوات کشاورزی و اجرایی طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های کاری است.

محمد برزویی مدیر امور منابع آب شهرستان تایباد، تربت جام و باخرز نیز در این جلسه افزود: 83.1 میلیون متر مکعب در دشت کرات و 122.6 میلیون متر مکعب در سال تخلیه چاه صورت پذیرفته است. در دشت کرات و دشت تایباد میزان افت متوسط سالانه آب به ترتیب یک متر و سی سانتی متر و هفتاد سانتی متر است.

مدیر امور منابع آب شهرستان های تایباد، تربت جام و باخرز ادامه داد: حجم نزولات در دشت‌های شهرستان تایباد 756.5 میلیون متر مکعب در سال است. 99 درصد چاه‌های کشاورزی منطقه از کنتورهای هوشمند بهره‌مند شده‌اند که کنترل و نظارت چاه‌ها از طریق قرائت کنتورهای هوشمند به صورت ماهانه و از راه دور انجام می‌گیرد.

برزویی رفع تصرف از اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها، بازگشایی و لایروبی بستر رودخانه‌ها، نصب کنتور هوشمند آب و برق و بازسازی و مرمت سازی تحت نظارت را از اقدامات بارز امور منابع آب تایباد، تربت جام و باخرز عنوان کرد گفت: 7.2 میلیون متر مکعب در سال تخلیه قنات و 2 میلیون متر مکعب در سال تخلیه چشمه در دشت‌های شهرستان مرزی تایباد صورت گرفته است.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار