استاندار ایلام :
استاندار ایلام در دیدار با معاون شرکت ملی گاز ایران، نقش توسعه گاز در افزایش اشتغال در استان ایلام را بسیار مؤثر دانست.
کد خبر: ۲۴۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 13 June 2016

استاندار ایلام در دیدار با معاون شرکت ملی گاز ایران، نقش توسعه گاز در افزایش اشتغال در استان ایلام را بسیار مؤثر دانست.

 

به گزارش تابناک ایلام، "محمدرضا مروارید" در دیدار با "عبدالحسین ثمری" معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران ضمن اشاره به اثرات نامطلوب زیست محیطی پالایشگاه گاز ایلام که بهبود وضعیت آن از این لحاظ بایستی در دستور کار مسؤلین مربوطه قرار گیرد، توسعه صنعت نفت و گاز در استان در راستای اشتغال زایی و عمران و آبادانی استان را بسیار مهم دانست.
استاندار ایلام ضمن رد دیدگاه پرهزینه بودن بهره برداری از گاز ترش استان ایلام، اظهار داشت: تکنولوژی پیشرفته امکان بهره برداری مناسب از انواع مختلف گاز را میسر ساخته است.
وی ضمن توجیه پذیری توسعه پالایشگاه گاز ایلام، ابراز داشت: بایستی تلاش نمائیم در زمینه توسعه پالایشگاه به توافق برسیم.
مروارید با اشاره به تأمین خوراک شرکت پتروشیمی ایلام از طریق شرکت پالایشگاه گاز، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری، فرایند ساخت پترشیمی به پایان خواهد رسید و از ابتدای سال آینده، شرکت مذکور به بهره برداری خواهد رسید و خوراک تولیدی پالایشگاه، در آن پتروشیمی به مصرف خواهد رسید.
وی ضمن قدردانی از زحمات شرکت گاز در زمینه گاز رسانی به استان، روند گازرسانی به مناطق مختلف استان را مطلوب ارزیابی کرد، اما باتوجه به اینکه کماکان حدود 15 درصد مناطق روستایی استان، فاقد گاز لوله کشی می باشند، خواستار تسریع فعالیت شرکت گاز در این زمینه شد.
معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سیاست شرکت گاز ایران دورکاری نیست، اظهار داشت: مسؤلان شرکت گاز همواره در محل فعالیت شرکت حضور فعال دارند.
 

ثمری :برنامه گازرسانی به مناطق روستایی استان با جدیت پیگیری می شود.

وی گفت: پالایشگاه گاز ایلام دارای چند مشکل مربوط به زمان طراحی می باشد که رفع آنها در دستورکار مسؤلان می باشد.
ثمری با اشاره به اینکه فعالیت پالایشگاه با شرکت پتروشیمی گره خورده است، اظهار داشت: انتظار می رود شرکت پتروشیمی ایلام تکلیف خرید خوراک پالایشگاه را روشن کند.
وی همچنین با اشاره به اظهارات استاندار در زمینه گازرسانی به مناطق روستایی استان ایلام گفت: این امر با جدیت پیگیری می شود.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه ایلام نیز در این دیدار با اشاره به سطح تولیدات شرکت، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم تولید را به سطح پایدار برسانیم.
وی درخصوص مشکلات زیست محیطی پالایشگاه اظهار داشت: مشکل زیست محیطی پساب فاضلاب و ضایعات پالایشگاه برطرف شده و رفع مشکل آلودگی هوا نیز در حال انجام است.
امیری با اشاره به اینکه 95 درصد خوراک LPG پالایشگاه در حال حاضر سوزانده می شود، گفت: شرکت هایی در زمینه خرید LPG پالایشگاه با تضمین فروش 3-2 ساله در حال رایزنی هستند، و امید است شرکت پتروشیمی ایلام نیز تکلیف خرید خوراک موردنیاز خود از پالایشگاه را روشن نماید./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار