مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۵۴۲ سفره ساده افطاری در ۴۳ بقعه متبرکه ۱۹ شهرستان خراسان رضوی برپا می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 13 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار كرد: در ایام ماه مبارک رمضان سفره‌های ساده افطاری در 43 بقعه متبرکه 19 شهرستان خراسان رضوی برپا می‌شود.

وی افزود: سفره‌های افطاری ساده در شهرستان‌های مشهد، بردسکن، بجستان، تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، جوین، چناران، خلیل آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، طرقبه و شاندیز، کاشمر، کلات، گناباد و نیشابور برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به بقاع شاخصی که در این ضیافت مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: در میان 43 بقعه متبرکه خراسان رضوی که میزبان سفره‌های ساده افطاری در این شهرستان‌ها هستند می‌توان از بقعه‌های شاخصی همچون بقاع متبرکه بی‌بی حسنیه(س) تربت حیدریه، امامزاده محمد(ع) درگز، امامزاده شعیب(ع) سبزوار، امامزادگان یاسر(ع) و ناصر(ع) طرقبه و شاندیز، امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر، علامه بهلول گنابادی و امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک گناباد، امامزادگان محمد محروق(ع) و ابراهیم(ع) نیشابور، امامزاده سیدمحمد(ع) «گنبد خشتی»، امامزاده یحیی(ع) میامی، خواجه اباصلت و خواجه مراد مشهد که در ترویج سفره‌های افطاری‌های ساده و به‌دور از اسراف و تجملات نقش دارند نام برد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در برخی از بقاع متبرکه خراسان‌رضوی سفره‌های ساده افطاری به مدت 30 شب برپا است، تصریح کرد: در سایر بقاع به فراخور موقعیت منطقه و حضور خیران در شب ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر این مراسم برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: در ماه رمضان امسال در مجموع 542 سفره افطاری ساده به همت خیران و برخی از محل موقوفات مرتبط در بقاع متبرکه خراسان رضوی برپا می‌شود و خادمان در امامزادگان و بقاع متبرکه با نان، پنیر، سبزی، خرما، سوپ و عدسی به همراه چای و شربت از زائران روزه‌دار پذیرایی می‌کنند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار