رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه در حاشیه کانال کشف رود ۱۴۰ پمپ آب مزارع کشاورزی وجود دارد که باید جمع آوری شود.
کد خبر: ۲۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 18 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، محسن انتظاری هروی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از حاشیه کانال کشف رود و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در حاشیه کانال کشف رود ۱۴۰ پمپ آب مزارع کشاورزی وجود دارد که باید جمع آوری شود.

وی افزود: مسیر کال کشف رود ۴۲ کیلومتر بوده که در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از آن به منظور ساماندهی و بهسازی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: شورای اسلامی چهارم مشهد از ابتدای کار خود کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر را تشکیل داد و طرحی را با اعتبار دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به دولت ارائه کرد.

وی ادامه داد: براساس این طرح ۷۰۰ میلیارد برای تملک اراضی حاشیه شهر و ۷۵۰ میلیارد تومان نیز به منظور اجرای طرح در نظر گرفته شد.

وی گفت: دولت در راستای تامین اعتبار اجرای طرح حاشیه شهر و کانال کشف رود ۷۰۰ میلیارد تومان را در نظر گرفته و مابقی آن توسط شهرداری تامین خواهد شد.

انتظاری هروی بیان کرد: به دلیل اینکه حاشیه و حریم کانال کشف رود خارج از محدوده حوزه شهرداری قرار گرفته است مسئولیت قانونی آن بر عهده سازمان آب است.

وی تاکید کرد: البته نه شهرداری و نه سازمان آب به تنهایی نمی توانند مشکلات تملک و ساماندهی کانال کشف رود را انجام دهند لذا باید با هماهنگی و همکاری مناسب مشکلات این مناطق را با سرعت رفع کنند.

مهمترین مشکل کانال کشف رود وجود فاضلاب و صیفی جات است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این گفتگو اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر مشهد بحث فاضلاب کانال کشف رود و صیفی جاتی است که در اطراف آن کاشته می شود.

غلامحسین صاحبی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از همان ابتدا تاکید زیادی بر ساماندهی و بهسازی حاشیه شهر مشهد با اولویت کانال کشف رود داشتند.

وی ادامه داد: در همین راستا به شهرداری مشهد پیشنهاد شد تا هرچه سریعتر پروژه مناسبی را برای مدیریت و بهسازی کانال کشف رود تعریف و اجرا کند.

وی تاکید کرد: به همین منظور طرح مطالعاتی کانال کشف رود توسط مشاوران شهرداری از آبان ماه سال گذشته آغاز شد تا مشکلات زیست محیطی آن برطرف شود.

صاحبی عنوان کرد: در همین راستا اقدامات لازم انجام شده و تاکنون ۱۰ کیلومتر از بستر کانال کشف رود آزاد سازی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حاشیه این کانال ۱۴۰ پمپ کفکش برای آبیاری وجود داشت که بخش عمده آن توسط شهرداری جمع آوری شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: مجموع اراضی قابل تملک اطراف کانال کشف رود یک هزار و ۹۹۰ هکتار بوده که تاکنون ۷۰ متر آن درختکاری و فضای سبز ایجاد شده است.

وی با اشاره به احداث دو هزار هکتار فضای سبز در منطقه کانال کشف رود اضافه کرد: امیدواریم طرح ساماندهی کانال کشف رود تا ۵ سال آینده تمام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار