استاندار اردبیل خبر داد:
استاندار اردبیل گفت: افزایش درآمد روستاییان و کشاورزان به واسطه فروش انواع محصول و فرآورده ها به قیمت مناسب به رفع وابستگی ها و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
کد خبر: ۲۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 19 April 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش، در نشست هم‌اندیشی دولت و ملت با موضوع مدیریت بحران آب در فرمانداری اردبیل افزود: در کنار توجه به تولید انواع محصول‌های کشاروزی در روستاها باید به فکر آن باشیم که از این رهگذر به روستاییان و کشاورزان چه سودی می رسد.

وی اظهار کرد: محصولی که توسط کشاورزان تولید می شود باید با استفاده از صنایع دانش بنیان به شکل انواع فرآورده های مفید و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد و کشاورزان نیز از سود حاصل از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برای نمونه امسال در شهرستان بیله سوار به خاطر بارندگی های مطلوب پیش بینی می شود که میزان تولید محصول گندم با یک هزار تن افزایش نسبت به پارسال به 300 هزار تن برسد ادامه داد : کشاورزان با زحمات روز و شبانه خودشان گندم تولیدی خود را با نرخ هر کیلوگرم یک هزار تومان به دولت می فروشند.

وی خاطرنشان کرد: با یک حساب سرانگشتی مجموع درآمد گندمکاران این شهرستان که جمعیت کثیری را تشکیل می دهند امسال به 300 میلیارد تومان می رسد و این درحالیست که فقط سود حاصل از فرآورده های مجتمع پتروشیمی شازند اراک پارسال 400 میلیارد تومان و مجموع فروش محصول های آن چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: اگر افزایش درآمد روستاییان به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد بطور قطع به تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با قطع وابستگی های کشاروزی و اقتصاد مقاومتی منجر می شود.

وی با اشاره به موضوع این نشست افزود : مساله بحران کمبود آب و مدیریت مصرف آن به یک موضوع جدی در جهان و ازجمله در کشورمان تبدیل شده است و دولت نیز به خصوص امسال با برنامه ها و اقدام های مختلف آن را مورد توجه جدی قرار داده است.

او گفت: راهکارهای مختلفی برای مقابله با بحران کم آبی و مدیریت مصرف منابع آب ارایه می شود اما باید توجه داشت که بهبود درآمد روستاییان از محل فروش فرآورده ها ومحصول هایشان به قیمت مناسب می تواند به مدیریت صحیح مصرف آب نیز کمک موثری کند.

وی از فرماندار اردبیل و سایر مسوولان ذیربط خواست تا نشست های مربوط به مدیریت بحران آب را به شکل منظم در طول سال برگزار کنند و گفت با جمع بندی نظرها و پیشنهادهای همه دست اندرکاران به خصوص روستاییان و کشاورزان، کارشناسان و پژوهشگران بطور حتم به نتایج مفید در این ارتباط خواهیم رسید.

استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح منطقه آزاد تجاری توسط رییس جمهور امضاء می شود افزود : در طرح توجیهی منطقه مغان ، صادرات معادل یک میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی در سال را متعهد شده ایم.

وی یادآوری کرد: کشور روسیه که مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد پارسال معادل 50 میلیارد دلار مواد خوراکی وارد کرده است و ما نیز برای تحقق این حجم صادرات از منطقه آزاد تجاری استان اردبیل باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که سهم مهمی از صادرات به روسیه را داشته باشیم.

در این نشست که توسط فرمانداری اردبیل و با حضور جمعی از دانشگاهیان ، مدیران ، فرمانداران و نیز نمایندگان روستاییان و کشاورزان در سالن شهید باکری فرمانداری اردبیل برگزار شد ضمن تشریح وضعیت منابع آب استان اردبیل راه های مناسب برای مدیریت بحران کمبود آب ارایه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار