قیمت قبر در بهشت رضای مشهد
میرزا جواد آقا تهرانی، عارف نام آشنایی بود که بنا به وصیت خودش در بهشت رضای(ع) مشهد زیر پای شهدا و بی نام ونشان به خاک سپرده شد و امروز، قبرهای آنجا به نسبت نزدیکی با مزار ایشان تا 29 میلیون تومان قیمت یافته است.
کد خبر: ۲۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 19 April 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، بسیاری تصور می کنند مجاورت در دفن مایه مغفرت مردگان است و فارغ از اعمال و کردار ما مکان دفنمان دریچه آمرزش است و کلید ورود به بهشت در حالیکه بنا بر روایات، ملک نقاله فرشته ایست که ماموریت دارد تن مردگان را از مدفن خود به جای دیگر منتقل می‌کند.
همچنین در باب وادی السلام روایات داریم کسانی که هر کجای این عالم از دنیا بروند و انسانهای خوبی باشند روح آنها را به وادی السلام می برند و «ملک نقاله» جسم بعضی ها را را هم به وادی السلام انتقال می دهد و آدمهایی که مناسب نبودند در وادی السلام دفن شدند این ملک نقاله آنها را جابجا می کند. اینها را می برند جای آن میت نیکوکار می گذارند.
و اما در بهشت رضای مشهد و درست درجایی که مرحوم میرزا جواد آقا آرام گرفته اند و با عنوان قطعه ایشان معروف است بالاترین قیمتها را برای دفن شدن می پردازند تا به ظاهر متوفیشان در کنار این عارف و عالم عامل و سالک الی الله فیض جنت بیابد درحالیکه غافل از حساب و کتاب الهی هستند و خود میرزا جواد آقا بشدت مخالف چنین رویکردهای سطحی بودند و شاید هم برای همین وصیت کردند بی نام و نشان و حتی بدون سنگ قبر مرمر! به خاک سپرده شوند.
جالب اینکه ارقام واقعي قيمت قبور در بهشت رضا(ع)، در قطعه ميرزا جوادآقا تهراني با توجه به طبقاتي بودن برخي قسمت ها و ايجاد سازه هاي خاص براي قبور از 6 ميليون تومان آغاز مي شود و به ترتيب به 13، 15، 22، 27 و 29 ميليون تومان هم مي رسد که اين تفاوت قيمت با توجه به دوري و نزديکي به مرکز اين بلوک تعيين شده است.
همچنین در برخي بلوک های دیگر بهشت رضای مشهد مثل 37، 28 و 29 قيمت قبرها به دليل محدوديت و قديمي بودن بلوک قیمت به 7 ميليون تومان مي رسد. در بلوک هاي 44، 55، 52، 17 و 41 به دليل جديدتر بودن ساز و بناي قبور، به ازاي هر قبر 5 ميليون و 200 هزار تومان دريافت مي شود.
جالب اینکه خبرنگار خراسان نیز در تماس با مديرعامل سازمان فردوس ها، پس از اعلام آمار و ارقام فوق و اين که قيمت برخي قبور در بهشت رضا به 29 ميليون تومان هم مي رسد نظر وي در اين مورد را جويا مي شود که تایید می شود که بله، ممکن است ارقام پيش فروش بالاتر هم باشد!
بنا به گزارش تابناک، رهبر معظم انقلاب در دوم آبان ماه ۱۳۶۸ در ارتحال میرزا جواد آقا تهرانی پیامب به این شرح صادر فرمودند : «خبر ارتحال عالم مجاهد و فقیه پرهیزگار و عبدصالح، آیت الله حاج میرزا جواد آقا تهرانی(رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه) را دریافت کردم. آن عالم بزرگوار و پارسا، حقاً از زمره‌ انسانهای والا و برجسته‌ ای بود که عمر خود را در بندگی خدا و خدمت به خلق و مجاهدت در راه دین گذرانید و با بیان و قلم و قدم، در طریق جلب رضای الهی گام برداشت.»
میرزا جواد آقا تهرانی بزرگمردی بود که به رغم سلوک عرفانی، هرگز گوشه نشینی و انزوا اختیار نکرد و در عرصه‌های گوناگون تربیت جامعه و نیز قضایای سیاسی کشور حضوری فعال و نمایان داشت و حتی پای به جبهه های حق علیه باطل گذاشت تا فیض رزمنده و مجاهد در جهاد اصغر نیز افزون بر جهاد اکبر روزیش باشد.
ایشان بر روی جلد آثارش به ذکر حروف اختصاری اسم، یا عنوان «جواد» یا «جواد تهرانی» اکتفا می‌کرد. بهایی چه می‌گوید؟ (در رد فرقه بهائیت) و عارف و صوفی چه می‌گویند؟ (در بیان مبادی و اصول تصوف و عرفان و رد آن) از جمله آثار انتقادی او است. وی در مسائل اجتماعی، مردمی و امور خیریه نیز اهتمام داشت.

میرزا جوادآقا بر اثر بیماری کبد در سحرگاه سه‌شنبه دوم آبان 1368 درگذشت و بنا بر وصیت خود در در بهشت رضای(ع) مشهد زیر پای شهدا و بی نام ونشان به خاک سپرده شد.


میرزا جوادآقا تهرانی
شناسنامه
نام کامل میرزا جوادآقا تهرانی
لقب آیت الله
تاریخ تولد ۱۲۸۳
زادگاه تهران، ایران
محل تحصیل قم، نجف، مشهد
محل زندگی قم، نجف، مشهد
تاریخ وفات ۱۳۶۸
محل وفات مشهد
مدفن بهشت رضا(ع)
اطلاعات علمی
اساتید
مرتضی طالقانی

محمدتقی آملی

هاشم قزوینی

میرزامهدی غروی اصفهانی
شاگردان
سید علی خامنه‌ای

محمود انصاری

علی‌اکبر علیزاده

محمد واله

محمد مهدی رکنی یزدی
تالیفات
بررسی در پیرامون اسلام
فلسفه بشری و اسلامی‌
بهایی چه می‌گوید؟
عارف و صوفی چه می‌گویند؟
میزان المطالب
و ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار