مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در سه‌ماهه اول امسال 242 پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین حجم قاچاق نیز در اردبیل بوده است.
کد خبر: ۲۴۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲ 22 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین نجف‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه همزمان با هفته قوه قضایی در اردبیل اظهار کرد: بعد از مرکز استان بیشترین پرونده قاچاق در پارس‌آباد و مشگین‌شهر مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و کمترین پرونده‌ها نیز مربوط به سرعین و خلخال بوده است.

وی با بیان اینکه این پرونده‌ها در سه محور قاچاق کالا و خدمات، کالا و ارز و حوزه بهداشت و درمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: در حوزه کالا و خدمات قاچاقچیان بیش از 9 میلیارد و 503 میلیون ریال، قاچاق کالا و ارز به 5 میلیارد و 200 میلیون ریال و حوزه بهداشت و درمان نیز به 733 میلیون و 470 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در سه‌ماهه اول امسال 242 پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین حجم قاچاق نیز در اردبیل بوده است.

نجف‌زاده بیان کرد: ما در کنار جریمه‌های نقدی سایر مجازات را نیز پیش‌بینی کردیم که زندان، ضبط کالا از جمله آنهاست به طوری که ما پیش از این هفت نفر زندانی در حوزه تعزیرات داشتیم که هم‌اکنون اکثر آنها آزاد شده و در خارج از استان چهار محکوم تعزیراتی زندانی شدند به طوری که هم‌اکنون در داخل استان زندانی در حوزه تعزیرات نداریم.

وی ادامه داد: 211 قلم کالا نیز مشمول قانون ضبط کالا به نفع دولت شدند که این کالاها در صورت غیربهداشتی بودن و فاقد استفاده امحا شده و در صورتی که قابلیت مصرف داشته باشند با صدور مجوزهای قانونی به فروش می‌رسند.

وی به اولویت تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: با اصلاحی که در قانون انجام شده بیش از 90 درصد پرونده‌های قاچاق به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود تا ما در سه گروه پرونده‌های ارجاع داده شده را به استثنای کالای ممنوعه، قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای که در محاکم قضایی و دادگستری رسیدگی می‌شود مابقی را در تعزیرات مورد رسیدگی قرار دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: 90 درصد پرونده‌های ارجاع شده در این حوزه مربوط به تعزیرات و 10 درصد راهی مراجع دادگاه انقلاب می‌شوند که اغلب پرونده‌های ما کمی و در برخی از موارد نیز کیفی محسوب می‌شود.

نجف‌زاده تصریح کرد: با استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان مبارزه قاطع با قاچاقچیان به ویژه قاچاقچیان حوزه اقتصادی که از آنها به عنوان بزهکاران یقه‌سفید با هوشمندی و ذکاوت بالا یاد می‌شود برخورد قانونی را انجام می‌دهیم تا کسی به خود جرأت ندهد قانونی را دور زده و یا بخواهد در این زمینه سوءاستفاده کند.

وی همراهی دستگاه‌های متولی دراین حوزه را از دستگاه شاکی گرفته تا کاشف و وصول درآمد باید در این حوزه ورود جدی‌تری را داشته باشند و در مدت تعیین‌شده به استعلامات پاسخ دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با انتقاد از قصور برخی دستگاه‌ها در برخورد با کالاهای قاچاق و ورود آنها به بازار به شکل غیرقانونی گفت: ما سعی می‌کنیم به پرونده‌های قاچاق به سرعت رسیدگی کرده و احکام قانونی را نیز صادر کنیم.

نجف‌زاده عنوان کرد: 90 درصد ادعاهای قاچاقچیان مبنی بر قانونی بودن فعالیت آنها و خرید و فروش کالای ایرانی ادعایی کذب است و آنها به شیوه‌های مختلف و ترفندهای گوناگون متوسل می‌شوند تا به نحوی خود را در این ماجرا تبرئه کنند اما ما بر اساس قوانین و مقررات اعلام شده با قاچاقچیان برخورد می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار