رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: معضل دلالي در بازار تابلوفرش بايد از طريق اتحاديه‌ها پيگيري شود.
کد خبر: ۲۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 20 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سعيد كاظمي در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان کرد: متاسفانه از ارزش افزوده در زنجيره فروش فرش بيشترين سود نصیب فروشندگان و صادركنندگان مي‌شود عملا توليدكنندگان بهره‌اي نمي‌برند.

وی با اشاره به اینکه توليد تابلو فرش در سطح خراسان رضوي ساليانه حدود 700 عدد است، بيان كرد: در سطح استان 90 هزار بافنده داريم كه ميزان توليد هر كدام متفاوت است اما به طور کلی معمولا توليد تابلو فرش نسبت به ساير فرش‌ها كمتر است

وي در خصوص بیمه بافندگان تابلوفرش، افزود: در حال حاضر بافندگان جديد توسط سازمان تامين اجتماعي بيمه نشدند و نزديك به 2000 نفر در ليست رزرو قرار دارند.

كاظمي ادامه داد: دولت باید در سال جديد در زمينه پرداخت يارانه نقدي 100 تا 120 هزار توماني توسط سازمان بيمه اجتماعي اقدام كند البته این در حالی است که پرداخت‌ها باید از آذر ماه سال گذشته انجام میشد، در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در استان منتظر منعقد شدن بيمه‌هاي جديد خود هستند.

رئيس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوي در خصوص جايگاه خراسان رضوي در زمينه توليد فرش‌هاي نفيس و دستي در كشور، گفت: نمي‌توان تنها تابلو فرش را مدنظر قرار داد و استان‌ها را با هم مقايسه كرد زيرا تمامي استان‌ها با هم فعاليت مي‌كنند همچنين با توجه به افزايش آپارتمان‌هاي مسكوني و توليد توسط بانوان گرايش به بافت تابلو فرش بيشتر شده است.

كاظمي در خصوص اقدامات انجام شده در بازار تابلو فرش در سال گذشته، بيان كرد: ۲۳۱۸بافنده به سازمان تامين اجتماعي معرفي شدند و برای 28 نفر نیز پروانه توليد غير متمركز صادر شد، همچنين 12 دوره آموزشي براي بافندگان استان اجرا شد و حدود دو ميليارد و 700 ميليون تومان تسهيلات به بافندگان فرش تعلق گرفت.

رئيس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوي ادامه داد: نمي‌توان اقدام خاصي كرد زيرا يك هنر محسوب مي‌شود و كار با كيفيت‌ بالاتر در اولويت خريداران است.

وي به اختصاص وام‌هاي دولتي با بهره‌هاي پايين به بافندگان اشاره كرد و افزود: متاسفانه اكنون درصد بهره هاي بانكي حود 25 تا 26 درصد است كه این میزان بسيار بالا بوده و لازم است دولت از محل تسهيلات فني و اعتباري كمك‌هاي بيشتري در اختيار بافندگان قرار دهد تا ميزان سود بانك‌ها از 14 تا 15 درصد فراتر نرود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار