رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: اگر با ائمه اطهار (ع) باشیم به تمام خیرات می‌رسیم. بهشت، دنیا و آخرت و همه‌چیز با دوستی و ارتباط با آنان حاصل می‌شود و باطن بهشت چیزی جز ائمه (ع) نیست.
کد خبر: ۲۵۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 29 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با برپایی بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام آغاز شد و در ادامه امیر عارف، احمد واعظی و علی خوش‌چهره از ﻣﺪاحان اهل‌بیت (ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ مرثیه‌سرایی پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی میرباقری، در این شب پرفیض به ایراد سخن پرداخت و عنوان کرد: خدای متعال ما را در این ماه عزیز و در این شب مبارک، گرد شمع وجود مقدس علی بن موسی‌الرضا (ع) جمع کرده و این نعمت بزرگی است که به ما ارزانی داشته است.

وی ابراز کرد: در این بارگاه منور و در این شب عزیز همه‌چیز برای اجابت دعا مهیاست به‌ شرط اینکه مضطر باشیم، خواسته‌های خودمان را بدانیم و حالت انقطاع پیدا کنیم.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه خداوند تنها تکیه‌گاه انسان است، افزود: ما باید بدانیم که هیچ تکیه‌گاهی به‌جز خداوند متعال وجود ندارد و فقط خداست که از سر لطف و محبت دعای ما را اجابت می‌کند.

میرباقری تصریح کرد: در روایات آمده است که همه‌چیز را از خداوند بخواهید زیرا این خداوند است که تمام نیازهای کوچک و بزرگ ما را می‌تواند برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حاجات ما این باشد که از ائمه اطهار (ع) جدا نشویم، اضافه کرد: اگر با ائمه اطهار (ع) باشیم، از آنان جدا نشده و دنباله‌رو آنان باشیم، شیطان هرگز نمی‌تواند حریف انسان بشود و حمله‌های شیطان خنثی می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: اگر با ائمه اطهار (ع) باشیم به تمام خیرات می‌رسیم. بهشت، دنیا و آخرت و همه‌چیز با دوستی و ارتباط با آنان حاصل می‌شود و باطن بهشت چیزی جز ائمه (ع) نیست. در این شب عزیز از خداوند بخواهیم ما را به ائمه (ع) وصل کنند و در طول سال از آنان جدا نکند.

میرباقری به ثمرات دوستی و اتصال به ائمه اطهار (ع) اشاره و عنوان کرد: برکت و خیر مستمر در زندگی از ثمرات با ائمه اطهار (ع) بودن است و همه خوبان یک پرتو و نوری از شب قدر به آنان تابیده و جزء خوبان شده‌اند.

وی افزود: به همان اندازه که از گناهان پاک می‌شویم به همان اندازه هم به ائمه (ع) نزدیک می‌شویم. وسوسه‌ها زیاد است اما نباید به قیمت جدا شدن از اولیای الهی به گناه مبتلا شویم.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: اگر با خاندان عصمت و طهارت (ع) گره بخوریم ما را تربیت و شفاعت می‌کنند. شب‌های قدر شب‌های شفاعت است و در این شب‌ها باید از ائمه اطهار (ع) بخواهیم تا شفیعمان باشند و دستمان را بگیرند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار