مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان از آمادگی این اداره‌ی کل برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 29 June 2016
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان از آمادگی این اداره‌ی کل برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.
اسماعیل مهاجر اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و آغاز فصل تابستان، احتمال ایجاد حریق در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد؛ به‌خصوص در پارک ملی گلستان که گذرگاه بسیاری از مسافرانی است که برای زیارت امام هشتم (ع) از این مکان گذر می‌کنند. به همین منظور اقداماتی را انجام داده‌ایم تا از خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم.
مهاجر گفت: مانور پشیگیری از حریق به مرکزیت استان گلستان و با حضور سه استان همسایه (مازندران، سمنان و خراسان شمالی) در نیمه‌ی دوم تیرماه سال جاری در استان گلستان برای هماهنگی نیروهای پیشگیری کننده دستگاه‌های اجرایی استان و جوامع محلی، برای بالا بردن ضریب حفاظتی از مناطق اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: بارندگی‌هایی که امسال به وقوع پیوست موجب شده تا پوشش‌های گیاهی مراتع در حد مناسبی باشد و این افزایش پوشش گیاهی که در حال حاضر و با وجود افزایش دما تابستان این پوشش‌ها در حال خشک شدن است که وقوع بالقوه احتمال خطر آتش‌سوزی را بیش از گذشته تقویت می‌کند.
مهاجر تصریح کرد: بنا بر همین احتمالات آتش‌سوزی و حریق به‌سبب افزایش پوشش گیاهی ما نیز آمادگی خود را حفظ کرده و تمهیدات لازم از جمله استقرار چادرهای آتش‌بان با استفاده از نیروهای محلی و بومی و هماهنگی با سایر دستگاههای ذی‌ربط مانند منابع طبیعی، اداره‌ی کل مدیریت بحران، هلال احمر، راه و شهرسازی، هواشناسی، فرمانداران، بخشداران، شورای اسلامی و دهیاران و ... را در دستور کار قرار داده و انجام داده‌ایم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار کرد: پوشش‌های گیاهی مناسب که در صورت خشک شدن احتمال حریق را افزایش می‌‌دهند باید مورد مراقبت قرار بگیرند و احتیاط لازم، خطرات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد که امیدواریم تمهیدات اندیشیده شده ثمربخش باشد که از مردم عزیز، مسافران ارجمند و جوامع روستایی و ساکنان حاشیه‌ی جنگل‌ها تقاضا می‌شود ضمن مراقبت از انفال و حمایت از نیروها و محیط بانان در آتش زدن مزارع کشاورزی پس از برداشت محصول جدا خودداری کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار