یک استاد حوزه و دانشگاه :
حجت الاسلام والمسلمین میرزا مهدی صادقی با بیان اینکه شب قدر پیش از حضرت علی(ع) هم بوده، اظهار کرد:در این شب «بدا»های زیادی اتفاق می‌افتد بطوری‌که در ماجرای حضرت ابراهیم چاقو، گلوی اسماعیل را به امر خدا نمی‌برد یا اینکه برخی مریض‌های دکتر جواب‌کرده شفا می‌گیرند وگرنه باب رحمت خدا پس از شب‌های قدر و برای همیشه باز است.
کد خبر: ۲۵۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 29 June 2016

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین میرزا مهدی صادقی، مفسر نهج البلاغه در مراسم شب قدر در حسنیه مرحوم باقری مشهد با تاکید بر بهرمندی از لقمه حلال در تربیت اسلامی و رعایت حق الناس اظهار کرد: اگر مردم همه حلال‌خور و سالم باشند دعایشان هم مستجاب خواهد بود و آن‌گاه هیچ قدرتمندی نمیتواند به آنها ستم کند.

شب قدر « بدا »های بسیار دارد وگرنه باب رحمت خدا همیشه باز است / شب قدر پیش از حضرت علی‌(ع) هم بوده است


این کارشناس مذهبی جمله معروف « مامورم و معذور ! » را نادرست خواند و گفت: هر فردی نسبت به کاری که انجام می‌دهد مسئول است و همه ما باید بر انجام بهترین کارها اهتمام داشته باشیم و حاکمیت هم مراعات مردم را کرده و به عنوان نمونه مالیاتها را به عدالت جمع نمایند.
وی موسیقی را موجب سستی اراده و آشفتگی روان و اعصاب دانست.
صادقی سه شب قدر را به ترتیب شب‌های تقدیر و تثبیت و امضای سرنوشت، ذکر کرد و مخفی بودن شب قدر را به سود انسانهایی که ممکن است کاهلی کنند دانست.
وی افزود: ملایک واسطه فیض خدا هستند که در شب قدر برای تقدیرات می آیند و در این شب‌ها «بدا»ها بسیار است وگرنه باب رحمت خدا در سایر اوقات نیز بسته نیست و بلکه همیشه باز است.
این مفسر نهج البلاغه همچنین با اظهار تاسف به وضعیت برخی حقوق‌های نجومی منتشر شده تاکید کرد : اسلام ناب محمدی‌(ص) برای همه امور و ارکان زندگی ما برنامه دارد و اینگونه نیست که صرفا در امور شخصی یا مواردی جزئی راهکار داده باشد و آن‌وقت نسبت به بانکداری بی برنامه باشد! فقط مهم خواستن و عمل کردن به دستورات دین مبین اسلام و تمسک به گنجینه‌هایی مانند قرآن و نهج البلاغه که راه و رسم زندگی و زندگی‌سازست می‌باشد.
گفتنی است مجموعه سخنرانی ها و برخی پژوهش‌های این استاد حوزه و دانشگاه شامل خطبه ها، حکمت‌ها و نامه‌های مولا علی‌(ع) در سایت بنیاد مجازی نهج البلاغه به نشانی http://ali121.com قابل استفاده علاقمندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار