تهیه کننده فیلم «تا آمدن احمد»:
اولین جلسه از دوره سوم سینما روایت که در مجموع سی و هفتمین جلسه از این مجموعه برنامه می‌شود، با اکران و بررسی فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 20 April 2015
تابناک بوشهر: جلسه نقد و بررسی این فیلم سینمایی با حضور صادق صادق دقیقی کارگردان، پروانه مرزبان تهیه کننده، محمد تقی فهیم منتقد سینما و رسول شادمانی کار‌شناس و مجری برنامه برگزار شد.

در ابتدای جلسه نقد و بررسی رسول شادمانی با ابراز خوشحالی از شروع سومین دوره از سینما روایت، گفت: خداوند به سینمای ایران محبت و عنایت داشته است که محمد تقی فهمیم را برای سینمای ما نگه داشته است، سال گذشته وی دچار سانحه شدیدی شد که خدا رو شکر توانست دوران نقاهت را پشت سر بگذارد.

شادمانی همچنین با بیان اینکه صادق دقیقی و پروانه مرزبان علاقه و عرق خاصی به سینمای دفاع مقدس دارند گفت: پروانه مرزبان به دلیل تجاربی که دارد می‌تواند به راحتی سراغ سینمای تجاری و پر سود برود اما ترجیح می‌دهد در سینمای دفاع مقدس فعالیت کند.

مجری برنامه همچنین این نوید را داد که اکران عمومی فیلم «تا آمدن احمد» در هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد.

در ادمه شادمانی با طرح این سوال از تهیه کننده فیلم خواست تا درباره ساخت و دلایل ساخت چنین فیلمی توضیح دهد. پروانه مرزبان گفت: ما مستندی را در بوشهر می‌ساختیم، در زمان ساخت این مستند چند نفر از اهالی جزیره خارک به سراغ ما آمدند و گفتند چرا در مورد خارک فیلم نمی‌سازید؟ این جزیره در طول جنگ 2840 بار توسط عراق بمباران شده در صورتی که کل جنگ 2800 روز طول کشیده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم درباره آن‌ها فیلمی بسازیم. دربوشهر نیز عراقی‌هایی هستند که سال‌ها است در آن شهر اقامت می‌کنند. سعی کردیم بر اساس این سناریویی بنویسیم و تمام تلاشمان این بود که دینمان را به مردم خارک انجام دهیم.

تهیه کننده «تا آمدن احمد» تاکید کرد: بودجه این فیلم شخصی است و سعی کردیم با اندک بودجه‌ای که داشتیم فیلم را به طور احسن بسازیم.

در ادامه صادق صادق دقیقی با بیان اینکه قرار بود شرکت نفت با تیم سازنده فیلم همکاری کند و امکانات خود را در جزیره خارک در اختیار آن‌ها قرار دهد، گفت: متاسفانه شرکت نفت هیچ همکاری با ما نکرد، حتی نگذاشتند در جزیره کار کنیم و به ما گفتند اصلا در خارک جنگ نبوده است! ما پولی از شرکت نفت نمی‌خواستیم در صورتی که خیلی‌ها آمده‌اند و پول‌های هنگفتی از شرکت نفت گرفته‌اند. به دلیل عدم همکاری شرکت نفت نتوانستیم از خارک فیلم بگیریم و مجبور شدیم تصاویر جزیره را با VFX و کامپوزیت در بیاوریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار