مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل با تلاش پرسنل و عموم مؤمنان برای برگزاری نماز عید سعید فطر مهیا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 05 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، معاون امور هماهنگی و پشتیبانی مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری نماز عید فطر در مصلای اردبیل اظهار کرد: قرار است همزمان با روز عید سعید فطر درب مصلا نیم ساعت قبل از وقت اذان شرعی صبح باز باشد تا بعد از اقامه نماز صبح به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برنامه‌های ویژه عید سعید فطر آغاز شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا علاوه بر فضای داخلی مصلا اعم از طبقه زیرزمین، همکف و طبقات بالاتر با مفروش کردن خیابان‌های اطراف و همچنین مسجد میرزا علی‌اکبر زمینه برگزاری با شکوه نماز عید فطر را به امامت آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل فراهم کنیم.

معاون امور هماهنگی و پشتیبانی مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل اضافه کرد:‌ با همکاری شهرداری اردبیل قرار است اتوبوس‌های شرکت واحد از اولین ساعات صبح روز عید فطر نمازگزاران را از مناطق مختلف شهری که بیش از هشت نقطه تعیین شده به سمت مصلا انتقال دهند و عملیات برگشت نیز توسط اتوبوسرانی به انجام می‌رسد.

این مسؤول از هموطنان خواست از آوردن خودروهای شخصی به دلیل نبود پارکینگ در خیابان‌های اطراف پرهیز کنند چرا که پلیس راهور قرار است محدودیت‌های ترافیکی را صبح عید فطر در مسیرهای منتهی به مصلای اردبیل اعمال کند و مانع از تردد خودروهای شخصی در این مسیر شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به گستردگی حضور مردم در عید سعید فطر هموطنان مهر و همچنین زیرانداز با خود به همراه داشته باشند تا در صورت استقرار در خیابان‌های اطراف از این امکانات استفاده کنند.

وی قرائت ادعیه، اقامه نماز عید فطر، برگزاری خطبه‌های نماز عید فطر و همچنین توزیع خرما و سایر اقلام مورد نیاز نمازگزاران را در روز عید فطر از تدارک خوب مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل در این عید سعید نام برد و اضافه کرد:‌ امیدواریم مراسم عید فطر امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با نظم و انضباط برگزار شود.

معاون امور هماهنگی و پشتیبانی مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل تبیین کرد:‌ امسال سعی کردیم تا صندوق‌های دریافت‌کننده فطریه هموطنانمان را که در محوطه مصلا مستقر می‌شدند، سر و سامان داده و در یک مکان مناسب امکان فعالیت و دریافت نذورات و فطریه مردم برای آنها را به شکل آراسته‌تر مهیا کنیم.

به گزارش فارس؛ نماز عید فطر علاوه بر مصلای اردبیل در مساجد بزرگ شهر اردبیل، شهرک‌های همجوار و همچنین سایر مناطق استان اردبیل بیشتر با رویکرد فضای باز در روز عید فطر برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار