تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فقر و محرومیت زیبنده نظام اسلامی نیست، روحیه و فرهنگ بسیجی و دگرخواهی در پرتو عبودیت را راهکار خروج از تنگناهای موجود دانست.
کد خبر: ۲۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 09 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم رئیسی در همایش بزرگ «جهادگران رضوی» که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد با بیان اینکه اگر دگر خواهی مقدمه خداخواهی و ظرفیت‌سازی در پرتو عبادت و بندگی خدا نباشد،‌گفت: دگرخواهی مؤثر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز حقوق بشر و توجه به دیگران گوش فلک را کر کرده است، افزود: میان دگرخواهی در پرتو آموزه‌های دین و مدعیان حقوق بشر تفاوت وجود دارد. اگر دگرخواهی برای جلب‌ توجه دیگران، جذب منافع بیشتر یا تحکیم جایگاه باشد بهایی در فرهنگ دینی ما ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی، دگرخواهی ناشی از عبودیت را ثمره تلاش و اراده و ظرفیت‌سازی عبادت عنوان کرد و گفت: در این صورت خداوند نصرت خاصی نسبت به جهادگران خواهد داشت و در این عرصه الگوی جوانان و پیش‌قراولان این حرکت اهل‌بیت هستند.

رئیسی با اشاره به توجه معصومین به محرومان و خدمت به آن‌ها،‌ خروج از تنگناهای موجود را به مدد روحیه و فرهنگ بسیجی دانست و تأکید کرد: وجود فقر و محرومیت زیبنده نظام اسلامی ما نیست. یک حرکت انقلابی می‌طلبد و راهکار آن اقتصاد مقاومتی است.

وی، توانمندسازی روستا و هر کوی و برزن را با حضور انسان‌های توانمند و بااراده ممکن دانست و تصریح کرد: روحیه بسیجی نشان داده در حفظ دشمن از تهدیدات، در حوزه سازندگی، در صنعت و کشاورزی و ساخت‌وساز با اتکا به دین و عرصه‌های تصمیم‌ساز و اقدام و عمل می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بصیرت مردم مناطق محروم و پایداری بر ارزش‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: حقیقتاً کمک به مردم و رفع مشکلات و گره‌های آن‌ها پس از واجبات و ترک محرمات از بزرگ‌ترین عبادات است.

رئیسی عرصه خدمتگزاری و مجاهدت و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم در اردوهای جهادی را بااهمیت دانست و افزود: ما در آستان قدس رضوی مأموریت داریم در مفهوم خدمت،‌خادم و مخدوم توسعه داده‌ایم؛ خدمت به حضرت از حرم رضوی فراتر است و توسعه می‌یابد به عرصه‌های بیشتر.

وی خدمت به امام رضا بیرون از حرم رضوی را ممکن دانست و تأکید کرد: مخدوم همه آن‌کسانی هستند که به امام رضا پناه آورده‌اند؛ ازهرجهت؛ به این جهت در سه عرصه عمران و آبادی مناطق، خدمات فرهنگی و تبلیغی و آموزشی و در مسائل بهداشت و درمان خدمت را تعریف کرده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: گره‌گشایی از زندگی مردم در احادیث وارده مورد تأکید حضرت است و اکنون باگذشت ماه رمضان زمینه برای خدمت‌رسانی فراهم‌شده است. این مسأله در سیره حضرت رضا به‌خوبی مشهود است.

رئیسی با انتقاد از اینکه «می‌گویند کمک به محروم آن‌ها را بدعادت می‌کند»، ‌گفت: مگر افراد در دریافت حقوق بدعادت نمی‌شوند! ما موظفیم با سازوکارهای موجود در کشور با استفاده از مهر درخشان حضرت رضا(ع) تا جایی که میسر است از زندگی نیازمندان گره‌گشایی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با اخلاص، برنامه‌ریزی و عزم عملی حرکتی ماندگار بانام امام رضا(ع) در خدمت به مردم صورت بگیرد و یقین داریم این خدمت هم برای خادم و هم مخدوم شیرین خواهد بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار