آيت الله علم الهدي در همايش ملي"قيام گوهرشاد":
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي با بيان اين مطلب كه جنايت مسجد گوهرشاد طي دويست سال گذشته بي‌نظير بوده است، گفت: حجاب و عفت يك مسئله فرهنگي است و با سرنيزه و پليس به دست نمي‌آيد.
کد خبر: ۲۵۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 11 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، آيت الله سيد احمد علم‌الهدي در همايش ملي قيام گوهرشاد كه صبح امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب كه كشتار مردم در مسجد گوهرشاد يك جنايت بي‌نظير در طول دويست سال گذشته بوده است، گفت: ما نمونه‌هايي از قتل‌عام را در دوران مبارزه با رژيم ستم‌شاهي داشتيم، بطوري كه مردم بي‌دفاع و مظلوم در خيابان‌ها و فضاي باز به گلوله بسته شدند و مردم مي‌توانستند جان سالم به در ببرند.
وي ادامه داد: اما در كشتار گوهرشاد ماجرا چيز ديگري بود. درهاي مسجد را از دو ساعت قبل بسته بودند و امكان فرار براي هيچ‌كس وجود نداشت، اين جنايت يك حادثه بي‌نظير در داخل و خارج كشور بود.
امام جمعه مشهد در ادامه به علت اين كشتار بي‌‌رحمانه اشاره كرد و افزود: آن روز جرياني از شهر و اطراف شهر براي مبارزه با ظلم و دفاع از فرهنگ و اعتقادات ديني خود جمع شده بودند و قصد رژيم از اين كشتار نابودي كامل يك نسل و يك جريان مبارز فرهنگي بود.
نماينده ولي فقيه در ادامه صحبت‌هاي خود به اهميت بحث عفاف و حجاب پرداخت و گفت: حجاب و پوشش زن براي دشمنان اسلام يك كليدواژه اصلي براي براندازي ارزش‌هاي دين اسلام است، چرا كه آن‌ها مي‌دانستند اگر حجاب را بردارند، تمام دروازه‌ها براي براندازي دين باز خواهد شد.
آيت الله علم‌الهدي اظهار كرد: متاسفانه امروزه نوعي تفكر با ژست‌هاي دموكراتيك مسئله براندازي حجاب را دنبال مي‌كنند، عده‌اي قلم‌فرسرايي مي‌كنند و با مقايسه قانون حجاب در اين زمان و قانون بي‌حجابي در دوران رضاشاه مي‌گويند همانطور كه آن بي‌حجابي اجباري به جايي نرسيد، اين باحجابي اجباري هم به جايي نمي‌رسد.
وي افزود: ما هم مي‌گوييم حجاب و عفت يك مسئله فرهنگي است و بايد فرهنگ‌سازي شود و اين مسئله از درون خانواده تقويت مي‌شود، اما براي ما در درجه اول حجاب مطرح نيست، بلكه مقابله با يك ناهنجاري بزرگ و انكر منكرات شرعي، به نام بي‌حجابي مهم است.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي تاكيد كرد: مسئله عفت، اخلاقي و روحي است و با سرنيزه و پليس اجرا نمي‌شود.
آيت الله علم‌الهدي با طرح اين سوال كه وقتي با يك ناهنجاري مواجه هستيم،، آيا جز با توسل به اقتدار و جريان اسلامي جلوگيري از آن امكان‌پذير است؟ گفت: برخي عزيزان و انديشمندان يا به اين مسئله توجه ندارند، يا متعمدانه بي‌توجهي مي‌كنند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: متاسفانه برخي جريان‌هاي سياسي با طرح‌ شعارهايي برضد قانون حجاب مي‌خواهند جريان لائيك كشور را با خود همراه كنند و يك سكوي پرواز براي رسيدن به قدرت براي خود به وجود آورند كه متاسفانه برخي مسئولان فرهنگي و كساني كه توليت فرهنگي كشور را برعهده دارند هم به دنبال جذب جريان‌هاي لائيك هستند.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي در پايان تأكيد كرد: تا زماني كه اين مسئله براي برخي نخبگان سياسي ما حل نشود و به توحيد واقف نشوند، در اين جبهه شكست خورده‌ايم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار