جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از پایان فروش علنی مواد مخدر در منطقه اسماعیل آباد مشهد خبر داد و گفت: تا پیش از این فروش مواد به صورت آزادانه در این منطقه انجام می شد اما با مجموعه عملیات منظمی که تحت مدیریت دستگاه قضایی و با همراهی نیروی انتظامی و بسیج انجام شده است، هم اکنون فروش علنی مواد مخدر در این منطقه انجام نمی شود و همین امر تا حدود زیادی آمار فروش مواد مخدر در اسماعیل آباد را کاهش داده است.
کد خبر: ۲۵۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 12 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، قاضی «مهدی خدابخشی» یکشنبه شب در مسجد ولی عصر(عج) و در جمع اهالی منطقه «دروی» با بیان اینکه ساکنان مناطق حاشیه شهر و از جمله منطقه دروی در بستر اصلی اقدام و برخورد با مواد مخدر قرار دارند، افزود: مردم با دادسرای انقلاب مشهد برای پاکسازی دروی همکاری خوبی داشته اند. وی افزود: سال ها قبل استعمال مواد مخدر، به تریاک و مشتقات آن محدود بود اما هم اکنون مواد مخدر صنعتی جوانان بیشتری را گرفتار کرده است. خدابخشی بیان کرد: در کنار میدان های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جهاد، در میدان مبارزه با مواد مخدر نیز باید پای کار باشیم.

اعتیاد در حاشیه شهر زیاد و غیر قابل قبول است
جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد ادامه داد: متأسفانه معضل اعتیاد در حاشیه شهر مشهد زیاد و غیر قابل قبول است و در اسماعیل آباد، دروی و برخی محلات دیگر به شدت رسوخ پیدا کرده است؛ به گونه ای که آسایش عمومی به مخاطره افتاده است و اهالی این مناطق حتی نمی توانند خانه های خود را بفروشند و نقل مکان کنند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه حاشیه شهر مشهد دغدغه های جدی داشته و اعلام کرده اند مسئولان باید به طور جدی پای کار باشند، بنابراین برای مبارزه با مواد مخدر باید سریع تر اقدام شود.

پلمب به جای دستگیری
وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر، دستگیری مجرمان با کشف مواد مخدر ارتباط مستقیم دارد، اما بسیاری از این افراد پیش از حضور مأموران انتظامی مواد مخدر را داخل چاه می ریختند یا معدوم می کردند، برای همین امکان دستگیری آنها در بسیاری از موارد وجود نداشت.

خدابخشی بیان کرد: پس از بررسی این مشکل، در جمع بندی های نهایی به این نتیجه رسیدیم که بهتر است مراکز توزیع مواد مخدر پلمب شود و این پلمب یک ماه باقی بماند تا پس از اخذ تعهد از مالک برای فسخ قرارداد با مستأجر و رعایت ضوابط و مقررات اجاره منزل، فک پلمب انجام شود اما آنچه مسلم است، پلمب مراکز توزیع مواد مخدر همچنان ادامه خواهد داشت.

توقیف 48 خودرو و 76 موتورسیکلت
وی با بیان اینکه همه اهالی دروی و اسماعیل آباد باید کمک کنند تا اعتیاد و حواشی آن از این مناطق برچیده شود، اظهار کرد: در میدان سپاد رانندگان برخی خودروها و موتورسیکلت ها به عنوان پیک، مصرف کنندگان را برای خرید مواد مخدر به اسماعیل آباد منتقل می کردند اما مدتی است که به محض رویت، وسایل نقلیه مذکور به مدت دو ماه توقیف می شود.

وی با تمجید از پیگیری و همراهی قاضی «حیدری» سرپرست دادسرای انقلاب مشهد برای دستگیری موادفروشان و برخورد با مالکان وسایل نقلیه خاطی گفت: در همین زمینه تاکنون 48 خودرو و 76موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ منتقل شده است، ضمن اینکه به 8 بنگاه املاک در اسماعیل آباد اخطار داده شد تا پس از این ضوابط قانونی عدم اجاره ملک به مستأجران فاقد هویت و مشکوک را رعایت کنند.

خدابخشی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با مالکان مواد فروش نیز تصریح کرد: در برخورد با مواد فروشان، مالک و مستأجر تفاوتی ندارد و پلمب خانه مالکان نیز در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی ادامه داد: از این مسئله اطلاع داریم که برخی مواد فروشان در پی پلمب خانه هایشان، به محلات دیگر نقل مکان کرده اند. به عنوان مثال چندی پیش و به دنبال پلمب تعدادی از خانه های مواد فروشان در اسماعیل آباد، 5 مواد فروش به همت آباد نقل مکان کردند که بلافاصله مراکز جدید توزیع آنها نیز پلمب شد.

دستگیری 148 فروشنده مواد مخدر از ابتدای سال
سرهنگ «هادی عبداللهی» فرمانده کلانتری خواجه ربیع دیگر سخنران این نشست مردمی بود. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه دروی برای جمع آوری معتادان و دستگیری مواد فروشان، اظهار کرد: معضل بزرگ کال دروی، 4 متری قائنی و 10 متری عطار حضور معتادان متجاهر و مواد فروشان است.

وی با بیان اینکه چهره کال دروی به واسطه حضور معتادان متجاهر بسیار آشفته بود، افزود: سال قبل 800 معتاد در منطقه عمومی دروی جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند، اما در دوره حضور شهردار جدید مشهد اقدامات خوبی برای بازپروری معتادین متجاهر انجام شده است.

فرمانده کلانتری خواجه ربیع ادامه داد: از ابتدای امسال 148 فروشنده مواد دستگیر و 211 معتاد نیز جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شده اند.

عبداللهی افزود: پلمب مراکز توزیع مواد مخدر برای اولین بار است که در مشهد انجام می شود.

منبع: خراسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار