عضو کمیته علمی همایش قیام گوهرشاد گفت: مسؤولان و دستگاه‌ها برای حفظ جایگاه و سمت به مسأله حجاب بها نداده و موجبات بدحجابی را در جامعه به وجود آورده‌اند.
کد خبر: ۲۶۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 14 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، اصغر منتظر القائم در خصوص غفلت تاریخی در خصوص واقعه مسجد گوهرشاد، اظهار كرد: برخلاف آنچه گفته می‌شود، واقعه کشف حجاب به فراموشی 81 ساله سپرده نشده در واقع باید گفت ابزار انتقال و پرداختن به این جریان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در پرداختن به مساله عفاف و حجاب وظایف به نحو احسن انجام‌ نشده است، افزود: باید در جهت ایجاد یک فرهنگ غنی در برخورد با بدحجابی پیش برویم چراکه یکی از میدان‌های اصلی دشمن هدف قرار دادن مسئله حجاب در کشورهای اسلامی است.

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در خصوص عوامل غفلت زدگی و نادیده گرفتن اهمیت عفاف و حجاب اظهار داشت: مسؤولان و دستگاه‌ها برای حفظ جایگاه و سمت به مسأله حجاب بهاء نداده و موجبات بدحجابی را در جامعه به وجود آورده‌اند.

منتظر القائم افزود: در چهار دولت قبل تاکنون آن‌طور که باید به این فریضه الهی «حجاب» اهمیت داده نشده و انجام‌ وظیفه نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های پرداختن به مسأله حجاب در جامعه عنوان کرد: ما باید حجمی از ادبیات حجاب را در جامعه تفهیم کنیم؛ همچنین ساخت فیلم و مستندات و استفاده از رسانه‌های هنری و تبلیغی از دیگر ظرفیت‌هایی است که هنرمندان می‌توانند خلأ آن را در این زمینه پر کنند.

عضو کمیته علمی همایش قیام گوهرشاد به نقش کشورهای غربی در مسأله بدحجابی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی نقش بسیاری در سست کردن مردم نسبت به این فریضه داشته‌اند؛ مخصوصاً شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به گروهک‌های غربی که در ساخت برنامه‌ها و تبلیغات ضد اسلامی و دینی فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند.

منتظر القائم در خصوص اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی تصریح کرد: علی‌رغم اهمیت برنامه‌های فرهنگی بودجه بسیار پایینی برای پروژه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به طرح مسأله ولنگاری فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری تشریح کرد: ولنگاری فرهنگی یعنی بی‌ثباتی فرهنگی، یعنی متزلزل شدن پایه‌های فرهنگ در جامعه که در این شرایط وظیفه ایجاب می‌کند که درصدد مقابله با این جریان پیش برویم و با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن استراتژی مناسب پایه‌های فرهنگی را تقویت کنیم.

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان اظهار داشت: نسبت به جریانات فرهنگی باید یک برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد تا سهم و وظیفه هر سازمانی نسبت به اقدامات مطرح‌شده مشخص گردد تا یک راهبرد تمدن ساز را ایجاد کند.

منتظر قائم با اشاره به تأثیر ایجاد راهبرد تمدن ساز گفت: اگر برای ابزارهای فرهنگی سهمی تعیین گردد شاهد رشد و پیشرفت در جریانات فرهنگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید در اجرای اقدامات فرهنگی مدنظر بر اساس راهبرد تمدن ساز حرکت کنیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار