رئیس اداره بهزیستی خاتم از پوشش 100 و 90 درصدی طرح غربالگری شنوایی و بینایی در سال 94 در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 16 July 2016
به گزارش تابناک یزد،احمد تکتاز با بیان اینکه این اداره خدمات متنوع و گسترده ای را به اقشار مختلف جامعه ارائه می دهد افزود: مجموع این فعالیتها در حوزه های اجتماعی، توانبخشی و مشارکتهای مردمی اشتغال، مراکز غیر دولتی، پیشگیری و امور فرهنگی ارائه می شود.
وی با بیان این مطلب که بیشترین فعالیت ها در جامعه به معاونت پیشگیری و امور فرهنگی اختصاص دارد اظهار داشت: مهمترین رسالت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه در ارتباط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی گفت: تمام تلاش ما این است که با تزریق دانش و اطلاعات صحیح و سالم به افراد جامعه، آن ها را نسبت به مسائل خودشان بینا کنیم تا بتوانیم با کمک به مردم از آسیب های فردی و اجتماعی پیشگیری کنیم.
رئیس بهزیستی در ادامه با بیان اینکه غربالگری بینایی در سال 94 با پوشش 90 درصدی در این شهرستان انجام شده است، گفت: طرح غربالگری بینایی از سال 1389 طی تفاهم نامه ای با همکاری شبکه بهداشت و درمان و رابطین بهداشت و خانه بهداشت روستائی، آغاز شد که به موجب این تفاهم نامه تمام کودکان 3 تا 6 سال تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی هدف از اجرای طرح غربالگری بینایی را پیشگیری به موقع از اختلالاط بینایی و تنبلی چشم در کودکان عنوان کرد.
تکتاز خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی شهرستان به عنوان مجری طرح غربالگری بینایی، سنجش رایگان کودکان خانواد های تحت حمایت و همچنین پرداخت کمک هزینه عینک طبی را متقبل شده است.
وی در ادامه با بیان این مطلب که غربالگری شنوایی نیزدر این سال با پوشش 100 درصدی در این شهرستان انجام گرفته است اظهار داشت: طرح غربالگری شنوایی با تفاهم نامه ای با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان صورت گرفته است.
تکتاز هدف از اجرای برنامه غربالگری شنوایی را پیشگیری به موقع از اختلالاط احتمالی شنوایی در نوزادان عنوان کرد و گفت: تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخوارگان و پیشگیری به موقع از معلولیت شنوایی از اهداف اصلی این طرح است.
وی افزود: بهزیستی شهرستان علاوه بر تحویل دستگاه شنوایی به مجریان طرح غربالگری در پرداخت کمک هزینه عمل جراحی و کاشت حلزون برای کودکان بیمار نیازمند را متقبل شده است.
هم اکنون بهزیستی خاتم بیش از 700 مددجو را تحت پوشش دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار