مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون هشت هزار و 500 حلقه چاه غیر مجاز در این استان وجود دارد که یک سوم چاههای دایر در این استان را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۲۶۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 17 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد احسان محمدزاده لاری با بيان اين مطلب، اظهار كرد: هم اکنون 24هزار و 500 حلقه چاه آب در این استان در مدار بهره برداری قرار دارند که 16هزار حلقه از آنها دارای پروانه و بقیه غیر مجاز هستند.

وی با بیان اینکه تعداد چاههای غیر مجاز در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری آن است، اظهار کرد: چاههای غیر مجاز در این استان سالانه حدود پنج درصد از آبهای زیر زمینی به میزان 200 میلیون متر مکعب آب را برداشت می کنند.

وی گفت: بسیاری از کسری مخازن آبهای زیرزمینی آب در این استان نیز مربوط به اضافه برداشت از طریق چاههای مجاز می باشد.

محمد زاده با بیان اینکه چاههای غیر مجاز این استان در دو نوع عمیق و نیمه عمیق هستند افزود: تعداد چاههای غیر مجاز عمیق در خراسان رضوی 300 حلقه است.

وی اظهار کرد: بیشتر چاههای غیر مجاز نیمه عمیق هستند که اغلب در حاشیه رودخانه ها و باغ ویلاها به ویژه در شهرستان های قوچان، نیشابور و باخرز حفر شده اند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در سالهای 89 و 90 تعداد چاههای غیر مجاز در خراسان رضوی به دلیل مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز، توسعه یافت و این مصوبه باعث شد تعدادی افراد سودجو چاه غیر مجاز حفر کنند.

محمدزاده از اقدامات مربوط به جمع آوری دو هزار حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی طی سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 400 حلقه چاه غیر مجاز در مناطق مختلف این استان مسدود و جمع آوری شده است.

به گفته وی، در سال گذشته نیز یک هزار و 150 حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی جمع آوری شد.

وی ادامه داد: هم اکنون شناسایی چاههای غیر مجاز توسط 53 گروه عملیاتی در دشت های خراسان رضوی در حال اجراست و در این ارتباط همکاری و هماهنگی خوبی با دستگاههای قضایی برقرار شده است.

سفره های آب زیر زمینی این استان با کسری یک میلیارد و 120 میلیون متر مکعب آب مواجه است.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار