رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خواستار شد:
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: معضل دلالی در بازار تابلوفرش باید از طریق اتحادیه‌ها پیگیری شود.
کد خبر: ۲۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۳ 22 April 2015

·         به گزارش تابناک از خراسان رضوی ، سعید کاظمی در ادامه اظهار تاسف کرد: بیشترین سود از ارزش افزوده در زنجیره فروش فرش، نصیب فروشندگان و صادرکنندگان می‌شود و عملا تولیدکنندگان بهره‌ای نمی‌برند.

·         وی با اشاره به اینکه تولید تابلو فرش در سطح خراسان رضوی سالیانه حدود ٧٠٠‌عدد است، بیان کرد: در سطح استان ٩٠‌هزار بافنده داریم که میزان تولید هر کدام متفاوت است اما به‌طور‌کلی معمولا تولید تابلوفرش نسبت به سایر فرش‌ها کمتر است

·         همچنین رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه بازار صادراتی تابلو‌فرش را از دست داده‌ایم، گفت: در گذشته بخشی از تابلو‌فرش‌های ایران به کشورهای عربی و اروپا صادر می‌شد که این مسئله به‌دلیل ورود تابلو‌فرش‌های ماشینی به بازار کمتر شده به‌طوری‌که صادرات به کشورهای عرب به صفر رسیده است.

·         مصطفوی با بیان اینکه ورود تابلو‌فرش‌های ماشینی سبب رکود بازار تابلو‌فرش دستباف شده است، گفت: در‌حالی‌که ممکن است یک تابلو‌فرش دستباف ٣میلیون تومان باشد، یک تابلو‌فرش ماشینی ٦٠٠هزارتومان است، از‌این‌رو گرایش برای خرید نوع دستباف کاهش یافته است.

·         وی افزود: همین رکود سبب شده تا تولیدکنندگان با کمبود نقدینگی روبه‌رو شوند و بستر لازم برای ورود دلال‌ها به این بازار فراهم شود.

برچسب ها: تابلو فرش ، فرش ، دلال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار