رییس کمیته خودروهای کلاسیک استان:
رییس کمیته خودروهای کلاسیک استان، خراسان رضوی را قطب بازسازی اتومبیل های کلاسیک عنوان کرد و گفت: اولین هدف ازتشکیل این کمیته، حفظ و نگهداری این میراث های ملی است.
کد خبر: ۲۶۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 19 July 2016
به گزارش تابناک رضوی، هاشم نساج، در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه خیریه خودروهای کلاسیک خراسان رضوی در محل آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد، اظهار کرد: کمیته خودروهای کلاسیک خراسان رضوی تحت نظر هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی درسال 1388 آغاز به کارکرده است و طی شش سال گذشته، این کمیته پس از تهران تبدیل به یکی از بزرگترین کمیته های خودروهای کلاسیک ایران شده است.
وی گفت: کمیته خودروهای کلاسیک استان با در اختیار داشتن ۱۰۰ دستگاه اتومبیل قدیمی، تا کنون موفق به برگزاری پنج نمایشگاه بزرگ درمشهد شده است.
نساج با بیان این مطلب که اتومبیل های بیش از30 سال کلاسیک و اتومبیل های بین 30 تا 50 سال قدیمی محسوب می شوند خاطرنشان کرد: اتومبیل های بالای 50 سال انتیک نام دارد که مردم علاقه خاصی به این مدل از خودرو کلاسیک دارند.
رییس کمیته خودروهای کلاسیک خراسان رضوی تصریح کرد: هدف کمیته خودروهای کلاسیک حفظ و نگهداری از این میراث ملی است.
وی افزود: اتومبیل های قدیمی یادگار خیابانهای قدیم شهرهایمان هستند وکوله باری از خاطرات را به دوش می کشند.
نساج بر لزوم آشنایی مردم و جوانان با تاریخچه پیدایش اتومبیل و سیرتکاملی این صنعت تاکید کرد و افزود: مشهد به لحاظ مرمت بسیاری از اتومیبل های قدیمی و تاریخی به عنوان قطب بازسازی اتومبیل های کلاسیک کشور شهرت دارد.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی دو اتومبیل تاریخی توسط کمیته خودروهای کلاسیک خراسان رضوی به درخواست سازمان میراث فرهنگی گفت: طی چند سال اخیر اتومبیل کرایسلر 1948 و اتومبیل دکترعلی شریعتی زیرنظر این کمیته بازسازی و مرمت شده که اولی در موزه کرمان و دومی درموزه دکترشریعتی (جوادزاده تهران) نگهداری می شود.
به گفته نساج، کمیته 400 نفره خودروهای کلاسیک خراسان رضوی دارای 500 دستگاه انواع خودروهای کلاسیک و قدیمی و آنتیک است.
گفتنی است؛ عواید بلیت فروشی دومین نمایشگاه خودروهای قدیمی مشهد، در اختیار آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی این شهر قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار