معاون بنیاد برکت؛
معاون بنیاد برکت با اشاره به لزوم مشارکت مردم در طرح های توسعه ای اظهار داشت: مسؤلین استان، مردم را برای شرکت در طرح ها و استفاده از تسهیلات بنیاد راغب کنند.
کد خبر: ۲۶۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 20 July 2016
کارگروه پیگیری مصوبات سفر هیأت بنیاد برکت به استان ایلام باحضورمعاون زیربنایی بنیاد برگزار شد.
به گزارش تابناک ایلام، شاپور پولادی در جلسه کارگروه پیگیری مصوبات سفر مسؤلان ارشد بنیاد برکت به استان اظهار داشت: مسؤلین دستگاههای اجرایی در زمینه توزیع پروژه ها بین شهرستان های استان، عدالت نسبی را رعایت کنند.
وی با اشاره به لزوم تکمیل طرح های نیمه تمام اظهار داشت: راکد ماندن این طرح ها هم باعث اتلاف سرمایه های ملی و هم زیرسؤال رفتن اعتبار نظام برنامه ریزی کشور می گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اضافه کرد: اکثر پروژه های بخش کشاورزی در استان ایلام به علت عدم امکان تأمین آورده توسط کشاورزان ناتمام مانده اند که لازم است حمایت لازم از این طرح ها صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: باتوجه به تصمیمات صورت گرفته، تأمین زمین ساخت مسکن مددجویان نهادهای حمایتی در تعهد نهادهای مربوطه است و بایستی از طریق مقتضی، زمین مورد نیاز را تأمین نمایند.
پولادی اضافه کرد: بنیاد برکت ساخت 10 باب کتابخانه را با اعتبار ده میلیارد ریال در استان تعهد نموده است که باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته، در هر شهرستان یک باب کتابخانه ساخته می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: استان به دو صورت تأمین کل اعتبار توسط بنیاد برکت یا اجرای طرح ها به صورت مشارکتی از منابع بنیاد برکت، جهت پیشبرد توسعه استان بهره می گیرد.
وی ابراز داشت: متأسفانه سرمایه گذارانی که بتوانند در طرح های بزرگ مقیاس سرمایه گذاری نمایند، در استان محدودند و ناچاراً بایستی پیگیر حضور سرمایه گذاران غیربومی در استان باشیم.
عسگری در این جلسه با اشاره به مشکلات مرغداران استان اظهار داشت: متأسفانه به علت عدم وجود کشتارگاه صادراتی مرغ در مهران، مرغداران ایلامی نمی توانند مرغ تولیدی استان را صادر کنند که در این زمینه بایستی چاره اندیشی لازم صورت پذیرد.
وی همچنین گفت: به علت نبود سردخانه در مرز مهران، صادرکنندگان محصولات فاسد شدنی، ناچاراً بایستی کالاهای خود را در روز اول با قیمت پیشنهادی خریداران به فروش برسانند، در غیر اینصورت کالاها فاسد و باعث وارد آمدن ضرور و زیان مضاعف به صادرکنندگان می گردد.
معاون زیربنایی بنیاد برکت نیز در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به شرایط استان ایلام، بنیاد توجه ویژه ای به این استان دارد.
وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در طرح های توسعه ای اظهار داشت: مسؤلین استان، مردم را برای شرکت در طرح ها و استفاده از تسهیلات بنیاد راغب کنند.
جعفری با تأکید بر استفاده بهینه از منابع بنیاد ابراز داشت: تسهیلات بنیاد را در اختیار کسانی قرار دهید، که استفاده بهینه را از آنها به عمل آورند و منابع را تلف نکنند.
وی اضافه کرد: حفظ سرمایه و کسب سود قابل قبول، در مشارکت بنیاد در اجرای طرح ها، یک اصل است.
معاون زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به ضرورت برچیدن مدارس کانکسی در کشور گفت: این نوع مدارس در شأن نظام آموزشی ایران نیست.
وی اضافه کرد: در برنامه دوم توسعه بنیاد برکت، فضاهای آموزشی مورد توجه ویژه هستند و در این زمینه استان ایلام در اولویت است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار