تفسیر به رأی و شانتاژ نابجای عده ای، در مورد خبر تابناک فارس
مردم فهیم فارس و شیراز خود خوب می دانند که گانگسترها کیستند و چه می کنند.بسیار ساده انگارانه است که بخواهیم با شانتاژ و هوچیگری این لفظ را به مردم نسبت دهیم و مردم را احساساتی و ذهنشان را از مسأله اصلی منحرف کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 22 April 2015

در چند ماه گذشته اتفاقات عجیبی در شیراز افتاده که زنگ خطریست برای پایتخت ادب و فرهنگ ایران زمین.از جمله این اتفاقات لغو خودسرانه کنسرت های مجوزدار و ضرب و شتم علی مطهری بود.

در ادامه این ماجراها و در آخرین مورد،اپرای سعدی که قرار بود اول اردیبهشت و به مناسبت روز سعدی در شیراز به روی صحنه برود با تهدید عده ای لغو شد و حالا قرار است در تهران به روی صحنه برود.

تابناک فارس در راستای رسالت خبر رسانی خود اقدام به انتشار این خبر تحت عنوان "باز هم کنسرت؛باز هم تهدید!شیراز شهر گانگسترها؟" کرد و نظرات مردم خود حاکی از درک این تیتر وخبر بود واینکه همه می دانند گانگسترها کیستند.

حال اما عده ای فریاد برآورده اند که ای داد و ای بیداد!کجایید که به مردم شیراز برچسب گانگستری زدند و چنین و چنان!

مردم فهیم فارس و شیراز خود خوب می دانند که گانگسترها کیستند و چه می کنند.از طرفی هم اساساً گانگستر به شخصی گفته می شود که در غالب باندها و گروه های سازماندهی شده دست به بی قانونی و اعمال ضد اجتماعی می زند و مطلقاً هیچ ارتباطی با عامه مردم ندارد.

همه می دانند که مردم شیراز مهمان نوازترین و مهربان ترین و خونگرم ترین مردمان هستند و اتفاقاً همین رفتارهای خشن و خودسرانه و تندروی ها باعث می شود که اجر محبت و صفای شیرازی ها ضایع شود.

بسیار ساده انگارانه است که بخواهیم با شانتاژ و هوچیگری این لفظ را به مردم نسبت دهیم و مردم را احساساتی و ذهنشان را از مسأله اصلی منحرف کنیم.بعضی ها باید بدانند که مردم ما بسیار باهوش تر از اینها هستند که می پندارید...

ماجرای لغو اپرای سعدی از دو جهت بسیار قابل تأمل است:

1-اینکه گروه های خودسر از ماجرای علی مطهری متنبه نشده اند و کماکان جولان می دهند.

2-این گروه ها با تهدید اپرای سعدی به عاقبتی مشابه به ماجرای مطهری،تلویحاً به دست داشتن در آن ماجرا اعتراف کرده اند...

به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار