فرماندار نیشابور گفت: همایش ملی بحران آب در نیشابور با حضور وزیر نیرو، ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی فرمانداری نیشابور، غلامحسین مظفری اظهار داشت: دشت نیشابور یکی از دشت‌های وسیع و حاصل‌خیز خراسان رضوی است، ساکنان این دشت همواره به آب زیرزمینی متکی بوده‌اند.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: کمبود آب و نداشتن مدیریت صحیح منابع آب قابل‌‌ دسترس، بحران آبی را ایجاد کرده که وقوع خشکسالی‌ها سبب تشدید آن ‌شده که دارای ابعاد مختلف زیست‌‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی است و با برگزاری نخستین همایش ملی بحران آب نیشابور راه‌های برون‌رفت از این بحران در دشت نیشابور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مظفری تاکید کرد: دشت نیشابور دارای کسری مخزنی در حدود 230 میلیون مترمکعب در سال است و مناطق دارای ظرفیت بحران متوسط تا شدید حدود 50 درصد از پوشش دشت نیشابور را شامل می‌شود که افزایش تقاضای آب در اثر رشد جمعیت، توسعه صنایع، بهداشت و غیره عامل بحران‌زایی در منابع آبی است.

وی عنوان کرد: از وزیر نیرو، ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و دبیرکل خانه کشاورز ایران، مسئولان عالی رتبه استان و جمعی از اساتید برجسته دانشگاهی در حوزه آب از سراسر کشور برای حضور در این همایش دعوت کرده‌ایم که روز پنج‌شنبه 10 اردیبهشت 94 ساعت 8:30 صبح در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار