رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با راه اندازی کلینیک حقوق شهروندی زمینه ارتقاء مهارت و دانش عمومی در آشنایی با حقوق شهروندان در استان فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، داود محمدی در جمع اعضاء کانون وکلای دادگستری استان قزوین در خصوص لایحه جامع وکالت اظهار داشت: حضور مجمع نمایندگان در میان وکلا بیانگر نگاه ویژه و رویکرد منتخبان مردم به حقوق شهروندی است و ما نیز به وکالت عادلانه در دادرسی اهمیت زیاد قائلیم.

وی افزود: به نظر می رسد در حال حاضر از ظرفیت کانون وکلا برای گرفتن مشاوره و پیشنهادهای تخصصی کمتر استفاده می کنیم که نشان می دهد این موضوع هنوز در کشور نهادینه نشده است.

محمدی بیان کرد: در شرایط کنونی مردم کمتر حاضر می شوند در معاملات مهم و بزرگ و پیش خرید ساختمان از مشاوره وکیل استفاده کنند به همین دلیل شاهد تشکیل پرونده های متعددی در دستگاه قضایی هستیم که اگر مهارت ودانش لازم را داشتیم کمتر دچار مشکل می شدیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: باید در رسانه به آموزش حقوق شهروندی توجه ویژه شود در حالی که به اموری می پردازیم که اهمیت بسیار کمی دارد و تاثیرگذار نیست.

وی در خصوص انتقاد به لایحه جامع وکالت اظهارداشت: وکلا و قضات مانند دو بال فرشته عدالت هستند که نبود هر کدام می تواند در فرایند دادرسی مشکل ایجاد کند اما در این میان نباید تصور شود که وکیل در برابر قاضی و یا بالعکس قرار دارند.

محمدی اضافه کرد: در خصوص طرح جامع وکالت هر گونه انتقادی که کانون وکلا دارند می توانند به صورت مکتوب همراه با راهکار ارائه کنند تا قبل از تصویب درمجلس بتوانیم در صورت لزوم نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

وی گفت: با هر بند قانونی که استقلال وکلا را زیر سوال ببرد مخالفیم و در صورت لزوم برای اصلاح این موارد در لایحه اقدام خواهیم کرد.

راه اندازی کلینیک حقوق شهروندی در قزوین

وی اظهارداشت: کلینیک حقوق شهروندی برای دفاع از حقوق کودکان و زنان بی پناه و سایر افرادی که تحت حمایت نهادها نیستند راه اندازی خواهد شد تا بتوان خدمات تخصصی لازم را به مردم ارائه کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارهای مقدماتی راه اندازی کلینیک حقوق شهروندی در استان فراهم شده و بزودی شاهد آغاز فعالیت این کلینیک خواهیم بود.

محمدی گفت: اگر در چند نقطه شهر این کلینیک راه اندازی شود می توان خدمات موثری به افراد مختلف جامعه ارائه کرد.     

تعریف جرم باید تغییر کند

وی بیان کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ بدنبال این هستیم تا از تصویب بی رویه قوانین جلوگیری کنیم و به سمت کارامدی مجلس گام برداریم.

محمدی تصریح کرد: اگر قرار باشد هفته ای سه روز مجلس تشکیل جلسه داده و قانون تصویب کند باید شاهد قوانین متعددی باشیم که گاهی در اجرا دچار چالش های جدی است اما اگر مجلس کارآمد شود نیازی نیست این همه قانون را تصویب کنیم بلکه می توان ماهی یک بار برای قانون تشکیل جلسه داد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بش از ۱۰۰۰ نوع جرم در کشور تعریف شده در حالی که در حوزه راهنمایی و رانندگی، مسائل خانوادگی و مشکلات اداری و بهداشتی نباید جرم تعریف شود لذا باید برخی دیدگاهها و قوانین خود را اصلاح کرده و بازنگری کنیم.

کمیسیون های تخصصی مجلس فعال شود

محمدی اظهارداشت: باید کمیسیون های تخصصی مجلس بیشتر فعال شود و برای کارآمد شدن قوانین استفاده از مشاوران حقوقی و وکلا در تصویب قوانین بسیار ضروری و مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار