رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از خسارت 50 میلیارد ریالی ناشی از خشکسالی به مراتع این شهرستان در سالجاری خبر داد .
کد خبر: ۲۶۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 31 July 2016
به گزارش تابناک یزد،علی زارع گفت: مهریز دارای وسعت افزون بر 674 هزار هکتار است که 535 هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می دهد به طوری که بیش از 925 خانوار دامدار با حدود 61 هزار واحد دامی مجاز از مراتع شهرستان امرار معاش می کنند.
وی با بیان اینکه کاهش بارندگی طی چند سال متوالی و خشکسالی های پیاپی اولین تاثیر خود را بر روی پوشش گیاهی مراتع می گذارد افزود این موضوع باعث وارد آمدن خسارت به مراتع سطح شهرستان شده و کاهش تولید علوفه ، فقر پوشش گیاهی و فراهم آوردن زمینه مساعد برای پدیده فرسایش را به دنبال دارد .
این مسئول اظهار داشت: مراتع منبع اصلی تامین علوفه مورد نیاز دام در شهرستان می باشد که کاهش پوشش و تولید علوفه بر اثر خشکسالی علاوه بر وارد آمدن خسارت به دامداران ، باعث مستعد شدن زمینه فرسایش آبی و بادی نیز می گردد.
زارع ، عرصه های منابع طبیعی را به عنوان شکننده ترین اکوسیستم ها در برابر خشکسالی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این راستا اقداماتی جهت مقابله با پدیده خشکسالی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صورت گرفته است .
وی از شاخص ترین آن به احداث آب انبار و آبشخور در مراتع ، اجرای طرحهای مدیریت چرا ، حفاظت و قرق مراتع ، تامین آب شرب دام و احداث سازه های آبخیزداری اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار