کد خبر: ۲۶۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 31 July 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان یزد جامعه هدف طرح سنجش نوآموزان را بیش از 22 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و شش هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی در شهرستان‌های پایلوت عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون کار سنجش افزون بر12 هزار نوآموز انجام شده است که 11 هزار و 500 نفر آنان بدون مشکل تشخیص و برای ثبت نام به مدارس معرفی شده‌اند.

 "مصطفی پایدار" در جریان بازدید از اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود، اظهار کرد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بیش از 12 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.

وی هدف از اجرای طرح سنجش را ارزیابی جسمانی و سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی دانست و بیان کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به منظور تشخیص و شناسائی نارسائی های جسمانی و تحصیلی و کمک به بهبود کیفی آموزش از 17 خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: 16 مرکز عمومی و یک مرکز تخصصی درسطح استان ارزیابی‌هایی شامل قد، وزن، دهان و دندان، پزشک عمومی، آمادگی تحصیلی، اختلالات گفتاری ورفتاری نوآموزان را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول جامعه هدف طرح سنجش نوآموزان را بیش از 22 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و شش هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی در شهرستان‌های پایلوت عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون کار سنجش افزون بر12 هزار نوآموز انجام شده است که 11 هزار و 500 نفر آنان بدون مشکل تشخیص و برای ثبت نام به مدارس معرفی شده‌اند.

پايدار در پایان خاطرنشان کرد: بیش از يك هزار و 237 دانش آموز برای ارزیابی تخصصی به پایگاه تخصصی سنجش سلامت معرفی شدند که از این تعداد يك هزار و80 نفر، یک مشکل و 157 نفر بیش از یک مشکل اعم از بینایی، شنوائی، آمادگی تحصیلی یا جسمی وحرکتی مواجه بودند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار