عضو شورای مرکزی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با اشاره به ضعف اقدامات دولت در عرصه فرهنگ اظهار کرد: از طرف مسئولان دولت تاکنون حرکت مثبتی در عرصه فرهنگ دیده نشده است همچنین بودجه‌های فرهنگی در کارهای غیرفرهنگی هزینه می‌شود و فقط در جهت گزارش‌های سوری انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۲۷۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 02 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضاخانی درباره اقدامات و همکاری‌های دولت در امور فرهنگی اظهار کرد: عدم‌حمایت دولت و به‌کارگیری بودجه .فرهنگی در کارهای غیر مربوط به حوزه فرهنگ از .ضعف‌های جدی در این زمینه است

وی با معرفی فعالیت‌های موسسه مردمی عمار یاسر گفت: از سال 84 در زمینه محصولات نمایشگاهی شروع به کارکرده‌ایم و تاکنون در سطح کشور در 15 استان بیش از 200 نمایشگاه برگزار کرده‌ایم.

مسئول موسسه مردمی عمار یاسر افزود: برگزاری کارگاه، نمایشگاه محصولات حجاب و پوشش‌های اسلامی، فعالیت در حوزه سايبري و تألیف کتاب با موضوع عفاف و حجاب از فعالیت‌های موسسه بوده است.

رضاخانی در خصوص کتاب پرنیان به‌عنوان محصول برتر در همایش «ع» اعلام کرد: کتاب پرنیان با محوریت عفاف و حجاب در 240 هزار نسخه چاپ‌شده که به‌عنوان برترین محصول ترویجی در حوزه عفاف و حجاب ویژه نوجوانان دختر طراحی شناخته شد و با همکاری موسسه مشاوره‌ای آستان قدس به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به نوع طراحی‌های تصویری و گرافیکی، کتاب پرنیان از جذابیت خاصی برای مخاطبان برخوردار بوده است و همچنین مورد استقبال ویژه قرارگرفته است.

عضو شورای مرکزی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با اشاره به تفاوت کار مردمي باکار نهادهای دولتی بیان کرد: آنچه مردم انجام می‌دهند از ارزش بالایی برخوردار است چراکه نیت و انگیزه خالصانه‌ای در انجام کار و رسیدن به هدف‌دارند که موجب تأثیرگذاری بیشتری در مخاطب می‌شود و نسبت به کارهای دولتی و سازمانی جریان ساز تر است.

رضاخانی با اشاره به ضعف اقدامات دولت در عرصه فرهنگ اظهار کرد: از طرف مسئولان دولت تاکنون حرکت مثبتی در عرصه فرهنگ دیده نشده است همچنین بودجه‌های فرهنگی در کارهای غیرفرهنگی هزینه می‌شود و فقط در جهت گزارش‌های سوری انجام می‌گیرد.

مسئول موسسه عمار ياسر افزود: اگر اقداماتی هم از طرف دولت در جهت کارهای فرهنگی و همچنین حوزه عفاف و حجاب انجام‌شده به دلیل عدم استفاده از کارشناسان متخصص در حوزه مربوط نتیجه عکس داشته است.

وی در خصوص مشکلات و چالش‌های مؤسسات مردمي تصریح کرد: عدم استقبال و حمایت مسئولین در گسترش و توسعه طرح‌های فرهنگی از مشکلات جدی مؤسسات مردمي است.

عضو شورای مرکزی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با بیان اینکه در جامعه تعریف درستی از حجاب ارائه نشده است، گفت: همین امر موجب آسیب‌زدگی و خارج شدن مخاطبین از دایره حجاب شده است.

رضاخانی با اشاره به عدم طراحی‌های جذاب و مناسب لباس اسلامی با پوشش موجه تشریح کرد: عدم ارائه زیرساخت‌های فرهنگی در طراحی لباس و نگاه اشتباه به نوع پوشش و حجاب برتر از دیگر عوامل ناکامی در حوزه فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه است.

وی در رابطه با وظیفه نظام آموزشی نسبت به درونی کردن موضوعات فرهنگی به‌ویژه عفاف و حجاب تصریح کرد: در ارائه مبانی فرهنگی به مخاطبین در نظام آموزشی خلأهای بسياری وجود دارد که در تصویرسازی برای مخاطب دانش‌آموز بررسی‌های دقیقی انجام نگرفته است.

مسئول موسسه عمار ياسر ادامه داد: در اصول تربیتی به مخاطب دانش‌آموز از روش تربیتی مناسب برای انتقال مفاهیم از روش‌های مناسب بهره‌گیری نشده است و همین خلأ و ضعف موجب آسیب‌زدگی بسیاری به هویت‌های دینی و شخصیت دانش‌آموزان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار