مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شیر آغوز نخستین واکسن برای نوزاد است که حاوی آنتی‌بادی‌های زیادی است.
کد خبر: ۲۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 03 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس؛شیوا کاظمی با اشاره به نامگذاری روز جهانی تغذیه با شیر مادر از 10 تا 16 مرداد‌ماه، اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر در سلامت نوزادان تاثیر مهم و مستقیم دارد.
وی به شعار کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر « 1000 روز طلایی، مهر مادر شیر مادر» اشاره کرد و ادامه داد: دو سال نخست زندگی هر شیرخوار، در زندگی آینده کودک حتی بزرگسالی و پیری سرنوشت‌ساز است.
مسئول امور مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه 60 درصد رشد مغزی کودک در طول سال اول تولد تکمیل می‌شود، گفت: تا پایان دو سال رشد مغزی کودک به 70 درصد می‌رسد.
این مسؤول، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر نه‌تنها به رشد و شکوفایی کودک کمک می‌کند بلکه در سلامت جسمی و روحی او تاثیر بسزایی دارد.
کاظمی به نخستین شیری که نوازد تغذیه می‌کند اشاره کرد و گفت: کلستروم "آغوز" نخستین شیری است که در روزهای نخست پس از زایمان تولید می‌شود که حاوی پروتئین بیشتری نسبت به شیر رسیده است.
وی شیر آغوز را نخستین واکسن برای نوزاد دانست که حاوی آنتی‌بادی‌های زیادی است و خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست زندگی نوزاد تغذیه با شیر‌مادر کافی است حتی در مناطق گرمسیری نیاز به خوراندن آب به نوزاد نیست.
مسئول امور مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: ابتدای شیر مادر حاوی آب و لاکتوز است سپس پروتئین و در آخر حاوی چربی است.
وی با تاکید بر هم‌آغوش کردن نوزاد پس از تولد با مادر، گفت: تحکیم روابط عاطفی و جلوگیری از افسردگی مادر بر روی شیر مادر تاثیر مهمی دارد.
کاظمی تاثیر تغذیه کودک با شیر مادر بر تقویت سیستم ایمنی و کاهش عفونت‌های تنفسی را مهم عنوان کرد و افزود: تغذیه با شیر مادر در کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی هم‌چون اسهال، بیماری‌های دستگاه‌تنفسی مانند پنومونی، لنفوم‌، لوسمی، مرگ ناگهانی نوزاد و اختلال رشد در کودک موثر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار