عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کالا از مسیرهای متعددی به کشور قاچاق می‌شود گفت: متاسفانه بخش مهمی از کالاهای ما از مبادی قانونی و دارای مجوز به کشور قاچاق می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 05 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، رمضانعلی سبحانی فر در دیدار با اصناف، بازاریان و جمعی از صنعتگران سبزواری با بیان اینکه خلاءهای قانون مبارزه با قاچاق کالا برطرف شده اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین عوامل رشد اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا ضربات زیادی را بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: باید کنترل بیشتری بر بازار واردات و صادرات کالا در کشور انجام شود تا مسیرهای مختلف قاچاق کالا مسدود شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین قدرتمندی برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: قاچاق کالا از مهمترین عوامل وارد کننده آسیب به پیکره اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه امروز کالا از مسیرهای متعددی به کشور قاچاق می‌شود ادامه داد: متاسفانه بخش مهمی از کالاهای ما از مبادی قانونی و دارای مجوز به کشور قاچاق می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد مجوزهای قانونی برای واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شود را دارند و در سایه این مجوزهای قانونی، اقدام به واردات محصولات دیگری نیز می‌کنند که این موضوع یک آسیب و معضل جدی در حوزه قاچاق کالا به کشور است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه با دقت بیشتری عمل کنند تا در سایه قانون قاچاق کالایی صورت نگیرد.

سبحانی فر با بیان اینکه مجلس، دولت و دستگاه قضا توجه ویژه‌ای را برمبارزه با قاچاق کالا در کشور دارند تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی موضوع توجه به کالای ایرانی و تولیدات داخلی است و قاچاق کالا یکی از عوامل آسیب زننده به این بخش است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار