جشنوار دختران آب و آفتاب به مناسبت روز دختر و همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولان شهرستان در ورزشگاه شهدای دانش‌آموز گناوه برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 06 August 2016
همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولان جشنوار دختران آب و آفتاب به مناسبت روز دختردر ورزشگاه شهدای دانش آموز گناوه برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه گناوه به بیان ارزش گذاشتن اسلام برای دختران پرداخت و اظهار داشت: در عصری که همه دختران خود را زنده به گور می‌کردند پیامبر گرامی اسلام بوسه به دستان حضرت زهرا(س) زد تا به جامعه جاهلیت بفهماند که دختر داشتن ننگ نیست بلکه مایه مباهات است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی  با بیان اینکه دختران تربیت کنندگان نسل آینده در جامعه هستند گفت: در پرتو تعالیم عالیه اسلام، دختر بر خلاف جامعه غربی دارای احترام و عظمت و جایگاه ویژه ای است.

وی با تبریک دهه کرامت بر توجه به جشن‌های این دهه تاکید کرد و افزود: حضور چوانان و نوجوانان در جشن‌های دهه کرامت امری مهم و ضروری است.

دبیر جشنوار دختران آب و آفتاب با بیان اینکه این جشنواره یک حرکت منسجم تیمی از بانوان توانمند و خللاق این دیار است گفت: با هدف اثبات و اعلام توانایی‌های والای دختران برای نخستین بار در شهرستان گناوه کار خود را آغاز کرده است.

نرجس عباسپوربا اشاره به برنامه‌های جشنوار دختران آب و آفتاب در گناوه افزود: علاوه بر برگزاری برنامه‌های ورزشی در حوزه علمی، پژوهشی کارگاه مقاله و پایان‌نامه نویسی ، در زمینه هنر و توانمندی دختران نمایشگاه دست ساخته‌های دختران، کارگاه آموزشی توانمندسازی و مشارکت بانوان و جشنواره تئاتر عروسکی مبارک تهران و دوره آموزشی ارتقای مشارکت اجتماعی زنان پیش بینی شده است.

در این مراسم نماینده بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک دهه کرامت ویژگی‌های این دهه را برشمرد و اظهار داشت: حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان در جشن‌های و برنامه‌های این دهه می‌تواند اثربخش باشد.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری با اشاره به اینکه جوانان این استان دارای استعدادهای لازم در عرصه‌های مختلف هستند افزود: خلاقیت و استعدادهای شگرف دختران و جوانان این سرزمین در عرصه‌های مختلف  منحصر بفرد است که نقش آفرینی جوانان در برنامه‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم.

وی با تاکید بر پیگیری مطالبات زنان و دختران افزود: با توجه به اینکه حدود نیمی از افراد جامعه دختران و زنان تشکیل می‌دهد به عنوان خدمتگزار، برای هرگونه پیگیری مسائل بانوان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری دارم .
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار