شهید علی اکبر کارگر ابرقوئی نخستین خبرنگار شهید ابرکوه است که در عملیات والفجر 8 بدرجه رفیع شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۲۷۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 08 August 2016
به گزارش تابناک یزد،شهید گرانقدر علی اکبر کارگر در آغاز انقلاب اسلامی در روزنامه نوپای جمهوری اسلامی بعنوان خبرنگار مشغول بکار شد و با شغل شریف خبرنگاری در راستای اهداف انقلاب و امام راحل گام برداشت.
شهید کارگر در زمانی که به شغل شریف خبرنگاری مشغول بود، داوطلبانه به جبهه های جنگ شتافت و در راه انقلاب و اسلام بدرجه رفیع شهادت نایل آمد.
برادر شهید علی اکبرکارگر روز یکشنبه بمناسبت روزخبرنگار گفت: شهید کارگر از نظر درس و اخلاق ، سرآمد و ممتاز بود و همزمان با انقلاب و تعطیلی مدارس شور و شوقی وصف ناپذیر برای شرکت در تظاهرات و راهپیمائی ها نشان می داد .
ابوالفضل کارگر با گرامیداشت یادخاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روز خبرنگار اظهارکرد: شهید کارگر از نیروهای فعال در پاسداری از دستاوردهای انقلاب بود و در سادگی و اخلاص زبانزد همه بود.
وی اضافه کرد: شهید علی اکبر کارگر همیشه و حتی در وصینامه اش سفارش می کرد که فکر نکنید تنها سنگرشما جبهه های جنگ خواهد بود بلکه هر کاری که به نفع اسلام و قرآن انجام دهید آنجا سنگر شماست و آنرا مستحکم نگه دارید.
شهیدعلی اکبر کارگر در سحرگاه شانزدهم مهرماه سال1345 چشم به دنیا گشود و در بهمن ماه 64 در عملیات پیروزامندانه والفجر منطقه عمر الرصاص بدرجه رفیع شهادت نائل آمد و جسم مطهرش مفقود شده که پس از 8 سال توسط گروه تفحص سپاه پاسداران شناسایی و در روز 8 آبان سال 72 روز شهادت شهید فهمیده پیکر مطهرش بخاک سپرده شد.
شهرستان ابرکوه در دوران 8 سال دفاع مقدس 275شهید گرانقدر تقدیم اسلام وانقلاب اسلامی کرده است.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار