رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز از فقدان توازن میان سرانه دانشجو به اعضای هیات علمی در این واحد دانشگاهی خبرداد.
کد خبر: ۲۷۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 08 August 2016
به گزارش تابناک یزد،جلیل بیک گفت: این دانشگاه با حدود 480 دانشجو، 20 عضو هیات علمی دارد که نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی در این دانشگاه به ازای هر 24 دانشجو یک عضو هیات علمی است و این در حالی است که در ساختار دانشگاه آزاد به طور میانگین به ازای هر 60 دانشجو یک عضو هیات علمی وجود دارد.
وی یکی از مشکلات اصلی دانشگاه آزاد مهریز را مازاد بودن اعضای هیات علمی دانست و افزود: این دانشگاه اکنون 22 عضو هیات علمی دارد که از این تعداد 15 نفر برای رشته برق استخدام شده اند و همین موضوع مانع جذب هیات علمی برای توسعه دیگر رشته ها شده و تامین حقوق اعضای هیات علمی موجود را نیز با توجه به محدودیت جذب دانشجو در رشته های دایر دانشگاه با مشکل مواجه کرده است.
بیک تصریح کرد: شمار دانشجویان این دانشگاه در سال های اخیر با توجه به تعدد مراکز دانشگاهی و ایجاد مراکز آموزشی از سوی برخی سازمان ها و نهادها کاهش یافته به همین منظور برای جذب دانشجو تسهیلاتی از جمله اختصاص خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب رایگان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز با تبیین سیاست کلی دانشگاه آزاد ایجاد منابع درآمدی جدید برای دانشگاه، غیر از شهریه دانشجویان را از برنامه های این واحد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: حوزه پژوهش در سال های اخیر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته که ساخت پهپاد مهر1 و فعال سازی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در شهرک صنعتی از فعالیت های انجام شده در این زمینه بوده که این اقدامات در کوتاه مدت نتیجه نمی دهد و باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد.
بیک افزود: با توجه به اقلیم باغ شهر مهریز و موقعیت دانشگاه آزاد واحد مهریز در این شهر، این واحد دانشگاهی از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به باغ دانشگاه برخوردار است و در همین راستا در توسعه فضای سبز دانشگاه به جای استفاده از درختان غیرمثمر، از درختان مثمر و متناسب با شرایط اقلیمی شهرستان استفاده شده است.
بیک ادامه داد: دانشگاه مهریز در سال 90 دارای 20 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بود که این رشته ها اکنون به 40 رشته افزایش یافته و دارای 15 کدرشته کارشناسی ارشد در دفترچه آزمون سراسری است.
وی وسعت دانشگاه آزاد مهریز را درمجموع 16 هکتار اعلام کرد افزود: از سال 1390 تاکنون زیربنای فضای ساختمانی دانشگاه از 6 هزار مترمربع به 12 هزار متر مربع افزایش یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار