معاون برنامه‎ریزی و توسعه شهرداری قزوین گفت: ۵ اتاق مذاکره برای انعقاد تفاهم‎نامه با شهرهای شرکت‎کننده در اجلاس شهرداران جاده ابریشم پیش‎بینی شده است.
کد خبر: ۲۷۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ علیرضا خزائلی در جلسه هماهنگی اجلاس بین‌المللی شهرداران جاده ابریشم که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این اتاق‌ها در سرای سعدالسلطنه و به درخواست هیأت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری حاضر در اجلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون امضای قرارداد خرید اتوبوس و ساخت هتل حکم آباد توسط شرکت کره‌ای در اجلاس شهرداران جاده ابریشم نهایی شده است و قراردادهای گردشگری نیز در این روز اجلاس به امضا می‌رسند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین با اشاره به اینکه نمایندگانی از آژانس UN-HABITAT و یونسکو در این اجلاس حضور می‌یابند، عنوان کرد: حضور میهمانانی از کشورهای چین، ایتالیا، فرانسه، مکزیک، مالزی، آلبانی، ارمنستان، بلغارستان، عراق، هندوستان، نپال، افغانستان، قزاقستان، لبنان و پاکستان در این اجلاس قطعی است.

خزائلی با بیان اینکه بانک شهر، شرکت نستله، دنت و کاشی پارس از جمله حامیان مالی این اجلاس هستند، گفت: رایزنی با شرکت‌های دیگری برای حمایت مالی از این اجلاس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه اجرایی پیش‌بینی شده برای اجلاس شهرداران جاده ابریشم عنوان کرد: میهمانان خارجی در روز جمعه ۱۲ شهریور ماه وارد ایران می‌شوند و در هتل المپیک اسکان می‌یابند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین افزود: تمامی میهمانان داخلی و خارجی در صبح روز شنبه وارد قزوین می‌شوند و بازدید از فضاهای گردشگری شهر از جمله برنامه‌های صبح روز شنبه است.

خزائلی ادامه داد: شنبه ساعت ۱۸ مراسم افتتاحیه اجلاس و سخنرانی مقامات آغاز می‌شود و تا ساعت ۹ شب ادامه می‌یابد و پس از آن در صورت تأمین امنیت میهمانان، از المان کاروان جاده ابریشم در میدان مینودر همراه با آتش‌بازی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میهمانان در روز دوم اجلاس از ساعت ۸ تا ۱۲ در دو سالن شبستان امام علی (ع) در چهار پنل تخصصی حضور می‌یابند، اظهار کرد: از طرفی از ساعت ۱۰ صبح همان روز ۵۰ سفیر از تهران به میزبانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و به همراه دکتر سلطانی فر وارد قزوین می‌شوند و از حمام قجر، سرای سعدالسلطنه و مجموعه تاریخی چهلستون بازدید می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین با اشاره به دیگر برنامه‌های روز دوم گفت: عصر روز دوم اجلاس از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در شبستان امام علی (ع) مراسم سخنرانی مسئولان و اختتامیه برگزار می‌شود و پس از آن بر اساس برنامه بازگشت میهمانان، بدرقه میهمانان خارجی تا محل فرودگاه انجام می‌شود.

خزائلی با اشاره به محل اسکان میهمانان گفت: میهمانان خارجی در هتل مرمر، البرز، ایرانیان و خانه بهروزی و میهمانان داخلی در میهمان‌سراها اسکان می‌یابند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های اجلاس است که یک سالن به توانمندی‌های استان و سالن دیگر آن به اتحادیه شهرهای جاده ابریشم اختصاص یافته است تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین ادامه داد: بازدید از نمایشگاه در برنامه روز اول اجلاس قرار دارد.

خزائلی با بیان اینکه برای اسکان اکیپ‌های اجرایی اجلاس به دو آپارتمان نیاز است، گفت: امید است با همکاری دستگاه‌ها این مکان برای اسکان اکیپ‌های اجرایی تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه زیباسازی سطح شهر در حد وسع شهرداری انجام می‌شود، عنوان کرد: بیلبورد اطلاع‌رسانی برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم نیز به زودی نصب خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین با بیان اینکه طبق فتوای مراجع عظام حضور غیرمسلمان در مسجد جایز نیست اما اگر ضرری نداشته باشد مشکلی ندارد، افزود: با توجه به برگزاری تمامی مراسم در شبستان امام علی و اینکه صیغه مسجد برای این شبستان خوانده نشده است، حضور میهمانان غیرمسلمان در این مکان مشکلی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار