دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: 100 نقطه "آلوده" به مواد مخدر در استان کرمانشاه داریم
کد خبر: ۲۷۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 09 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه کرمانشاه، علی شمشیری در نشست خبری امروز به گسترده شدن معضل مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه این معضل به حدی در حال گسترش است که اگر بتوانیم وضع موجود را حفظ کنیم، هنر کرده‌ایم.

وی افزود: برخی دم از ریشه کنی معضل اعتیاد می‌زنند، در حالیکه تحقق این امر با توجه به وضع موجود غیرممکن است و زمانی می‌توان به ریشه کنی این معضل امیدوار بود که موضوع اعتیاد و مقابله با آن به طور کامل اجتماعی شود و همه مردم احساس مسئولیت کرده و پای کار بیایند.

شمشیری با بیان اینکه درصد قابل توجهی از معتادان شاغل هستند، گفت: بیکاری تنها یکی از علل اعتیاد است و در کنار آن علل دیگری هم موثر است که باید به آنها توجه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه باندهای مواد مخدر شبانه‌روزی فعال هستند، گفت: این در حالی است که امکانات ما متناسب با گستردگی فعالیت آنها نیست.

وی با اشاره به افزایش قیمت بی‌سابقه مواد مخدر صنعتی در سال گذشته، گفت: علاوه بر این، مبارزه گسترده با این مواد موجب شد تا به طور تقریبی بحث مواد مخدر صنعتی در کشور مهار شود و امسال هم روند کنترل این مواد مطلوب است.

شمشیری اظهار کرد: این افزایش قیمت مواد صنعتی موجب شد تا قاچاقچیان برای کنترل بازار مواد صنعتی را از مرزهای شرقی وارد کشور کنند و این درحالی است که ما تا پیش از این تنها ورود مواد مخدر سنتی را از مرزهای شرقی کشور داشتیم.

کشف 500 کیلو مواد مخدر و انهدام یک کارگاه تولید "شیشه" در سال جاری

شمشیری در ادامه از کشف بیش از 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه پیش‌سازهای آن خبر داد و اظهار کرد: کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا حدی کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از انهدام 12 باند مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال همچنین 3024 نفر از جمله معتادان کارتون خواب، خرده فروشان و قاچاقچیان عمده مواد مخدر دستگیر شدند.

شمشیری همچنین از انهدام یک کارگاه تولید شیشه در استان در سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه عمده مواد کشف شده تریاک هستند، گفت: این مواد پس از خالص سازی تحت نظارت جهت تبدیل به داروهای مسکن نهادهای مربوطه تحویل می‌شود.

شمشیری اظهار کرد: کشور ما از لحاظ ورود داروهای مسکن نیز تحریم است و به همین علت تریاک کشف شده پس از خالص سازی آن جهت ساخت داروی مسکن به نهادهای مربوطه تحویل می‌شود و مابقی مواد مخدر نیز امهاء می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار