نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارتقاء نظام بهره وری اقتصادی موقوفات را اولویت اصلی این سازمان برشمرد و گفت: این سازمان از هر طرح و برنامه کارشناسان در این زمینه استقبال و حمایت به عمل می آورد.
کد خبر: ۲۷۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: بهره وری موقوفات همواره از مهمترین دغدغه های این سازمان در سطح کشور به شمار رفته است.
به گفته وی، افزایش نظام بهره وری موقوفات بدون شک موجب بهره مندی بیشتر مردم از اوقاف در قالب نیت های مختلف و خدمت رسانی به مردم می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری در سال جدید، مهمترین برنامه و رویکرد ما همراهی مردم و ارتقاء بهره وری است.
وی اضافه کرد: ما نباید موقوفات را به عنوان مال بی صاحب نگاه کنیم بلکه باید این مهم در خدمت مرم باشد مشروط به اینکه افراد و مستاجران وقف حق و حقوق مربوطه را عادلانه پرداخت کنند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه برای بهره وری لازم باید سایر دستگاه های اجرایی نیز جهت رفع مشکلات ثبتی و حقوقی موقوفات حمایت های ویژه داشته باشند، ادامه داد: در حال حاضر 170 هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده که امیدواریم با همکاری و تلاش مردم ضمن رسیدگی به آنها، شاهد ثبت وقف های جدید نیز باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی به ثبت وقف های جدید در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی تاکید و اضافه کرد: باید تلاش شود با وقف های جدید در این زمینه، فعالیت های قرآنی را ارتقاء داد زیرا انجام این مهم نیاز به حمایت و درآمدهای مستمر دارد.
وی همچنین بر ثبت وقف های جدید در زمینه ازدواج جوانان و حمایت از آنان برای تشکیل زندگی، حمایت از بیماران خاص، بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری و طرح های پژوهشی تاکید کرد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بر تکریم بیشتر امامزاده ها و بقاع متبرکه تاکید و افزود: توسعه عمرانی بقاع متبرکه در دو بعد فیزیکی و عمرانی از مهمترین وظتیف این سازمان به شمار رفته و اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم های دینی و مذهبی و آموزش قرآنی در این اماکن نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه از خدمات ارائه شده از سوی امام جمعه، استاندار و سایر دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله داگستری، ثبت اسناد و منابع طبیعی در راستای حفظ موقوفات در راستای حفظ موقوفات و احقاق حقوق آنان در این استان قدردانی کرد.
وی یادآور شد: امیدواریم همکاری و همراهی مسئولان دستگاه های ذیربط در جهت ادامه اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و حفظ موقوفات همانند گذشته مستمر باشد چرا که احیای موقوفات بدون همکاری مردم و مسئولان امکان پذیر نیست.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر دوری از سیاست زدگی در کشور گفت: مطمئن ترین و نزدیک ترین مسیر به اهل بیت (ع)، خط ولایت فقیه و رهبری است و هر زمان که در این مسیر قدم نداشتیم، ضرر کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی رکن و اساس انقلاب اسلامی را جایگاه ولایت فقیه دانست و گفت: بهترین راه نجات کشور و رسیدن به موفقیت و عظمت نظام، استفاده از ظرفیت های داخلی و داشتن روحیه جهادی است.
سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در این مراسم با اشاره به وقفی بودن یک سوم از اراضی این استان، گفت: وجود موقوفات تاثیر زیادی در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی و فرهنگی دارد.
عباسعلی درافشان بر تعامل و همکاری های بیشتر دستگاه های اجرایی در خصوص حفظ موقوفات و احقاق حقوق آنها و همچنین اجرای طرح های عمرانی توسط این سازمان در استان تاکید کرد.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و همراهی بیشتر مسئولان شاهد رشد و شکوفایی بیشتر اوقاف در استان و استمرار فعالیت های صورت گرفته باشیم.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نوروزی مدیرکل سابق اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل در قزوین معرفی شد.
گفتنی است حجت الاسلام والمسلیمن عادل پیش از این مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بوده و حجت الاسلام والمسلیمن مصطفی نوروزی نیز به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان معرفی شده است.
استان قزوین دارای 226 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سیدمحمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء و امامزاده علی اصغر(ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های معروف استان قزوین هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار