طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، اعتبار پروژه‌های ادامه‌دار قابل انتقال به سال بعد است اما رئیس سازمان برنامه ریزی استان معتقد است که برخی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات استانی ناتوان هستند.
کد خبر: ۲۷۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 09 August 2016
به گزارش تابناک قم، بخشی از جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به توزیع اعتبارات هزینه‌ای برای سال 95 گذشت. مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان قم برای امسال 104 میلیارد تومان است که 59 و نیم میلیارد تومان  آن حقوق و مزایاست.

به گفته «نعمت‌الله امانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم اعتبار ابلاغی حقوق و مزایای استان رشد 12 درصدی دارد که همان ضریب رشد حقوق و مزایای مصوب برای امسال است.

وی افزود: بند 10 ماده 68 در این اعتبارات دیده نشده که به همان مقدار را در حقوق کسری خواهیم داشت که به طور طبیعی از اعتبارات سایر دستگاه‌ها برداشت خواهد شد.

وی در توضیح مدل توزیع اعتبارات هزینه‌ای در سال جاری گفت: یک قسمت حقوق باید توزیع شود و یک قسمت سایر موارد است. در قسمت حقوق، حقوق دی ماه 94 را بر اساس آنچه خزانه اعلام کرده می‌گیریم که فوق العاده اعمال نشده باشد و بر اساس این سهم حقوق 95 را تقسیم می‌کنیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: در مورد توزیع سایر موارد 2 میلیارد و 900 میلیون تومان باید بابت پاداش بازنشستگان بپردازیم. از سال 94 دیونی داریم كه در ردیف جداگانه در بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قرار است امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ترمیم حقوق برخی دستگاه‌ها که حقوق پایین‌تری نسبت به دیگران می‌گیرند اختصاص دهیم. با توجه به تفاوتی که این حقوق دارد باید یک میلیارد و 200 میلیون تومان را برای جبران کمبود حقوق این دستگاه‌ها در نظر بگیریم و می‌توانیم به عنوان امور رفاهی توزیع کنیم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن مبلغی برای تشویق دستگاه‌های برتر اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌ها درباره مباحث مهمی مثل اقتصاد مقاومتی یا واگذاری به بخش خصوصی یا جذب اعتبارات گلوبال خوب عمل کرده‌اند که می‌توانیم از اعتبارات، هزینه‌ای برای تشویق این دستگاه‌ها در نظر بگیریم.

مدیر خوب بدون پول هم كار می‌كند

«سید حسن رضوی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در این رابطه با اشاره به این‌که برای اولین بار 3 میلیارد تومان از بودجه را برای بهره‌وری اختصاص داده‌ایم گفت: این موضوع را به عنوان یک کار اولیه شروع کرده‌ایم و اعداد و ارقام قابل توجه نیست اما جهت‌گیری مهم است.

وی تصریح کرد: این مدل در سال‌های آتی می‌تواند حسب شرایط پررنگ و بهتر اجرا شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان قم گفت: خواهش من از آقای استاندار این است که با مدیرانی که عملکرد بودجه‌ای خوبی ندارند برخورد کنند.

وی با اشاره به ناتوانی برخی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات استانی در سال گذشته گفت: طبق مصوبه مجلس اعتبار پروژه‌های ادامه دار قابل انتقال به سال بعد است.

رضوی افزود: مدیران دستگاه‌هایی که می‌توانستند جذب داشته باشند و به دلایلی خوب عمل نکردند و اعتبارشان به مرکز انتقال داده شد از سوی استاندار مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره امکان استفاده از اعتبارات سال گذشته در پروژه‌های ادامه دار اظهار کرد: راهکاری که در مجلس دیده شده نباید این شرایط را به وجود بیاورد که زمان در پروژه‌هانادیده گرفته شود.

وی گفت: ما مدیری را موفق می‌دانیم که حتی بدون پول بتواند کار را پیش ببرد و اگر مدیری پول داشته باشد و کار را به موقع نرساند، باید مواخذه شود که استاندار قم این کار را انجام خواهد داد.

اعتبارات هزینه‌ای ناکافی است

«سید صدرالدین موسوی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم هم در این جلسه با اشاره به این‌که این اعتبارات هزینه‌ای برای 23 دستگاه استان ناکافی است گفت: 50 درصد اعتبارات سایر مربوط به پرداخت حقوق قراردادی‌هاست و چیزی در نهایت نمی‌ماند که برای موضوعات رفاهی و تشویقی هزینه شود.

وی با اشاره به این‌که استان قم تک شهر است و شاخص‌های محدودی دارد افزود: سرانه اعتبارات عمرانی در سال گذشته برای هر شهروند قمی 72 هزار تومان اما در استانی مانند بوشهر 290 هزار تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم اظهار کرد: از تخصیص بودجه عمرانی که 88 میلیارد تومان در سال گذشته بوده حدود 54 درصد را به استان داده‌اند.
وی گفت: همین که سال گذشته 60 ساعت اضافه کار به کارمند داده‌ایم و امسال به 45 ساعت رسیده چالش ایجاد می‌کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار