مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: در حال حاضر از 805 روستای استان، آب آشامیدنی 150 روستا به صورت سیار انجام می شود.
کد خبر: ۲۷۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد محمدعلیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای آب رسانی به این تعداد روستا تاکنون 8 هزار و 737 سرویس آب رسانی به صورت سیار صورت گرفته و هنوز نیز ادامه داد.
وی ادامه داد: خشکسالی های اخیر و افزایش شدت دمای هوا باعث شده تنش آبی موجود در روستاهای استان به بحران آبی منجر شود که در صورت توجه نکردن به مدیریت مصرف، از این پس شاهد از بین رفتن منابع آبی بیشتری نیز خواهیم بود.
علیزاده در ادامه به منابع تامین آب شرب روستایی استان قزوین اشاره و یادآور شد: منابع آب روستاهای استان از طریق 593 حلقه چشمه، قنات و چاه تامین و حجم کل آب تولیدی استان نیز حدود 29 میلیون متر مکعب در سال است.
وی تعداد کل مخازن آب شرب روستایی استان را 512 باب به صورت هوایی و زمینی اعلام و ادامه داد: ذخیره مخازن آب شرب روستاهای استان نیز 9 هزار و 700 متر مکعب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین طول خطوط انتقال آب شرب روستایی استان را یک هزار و 591 کیلومتر و طول شبکه توزیع را هم دو هزار و 288 کیلومتر اعلام کرد.
علیزاده با بیان اینکه شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در روستاهای استان قزوین 82.6 درصد است، افزود: درصد جمعیت تحت پوشش این شرکت در حال حاضر 90.53 درصد است.
وی با اشاره به سالم بودن آب های آشامیدنی روستاهای استان، اضافه کرد: از 412 دستگاه کلرزنی (مایع و گاز) در روستاهای استان به منظور سالم نگاه داشتن آب شرب استفاده می شود.
علیزاده اضافه کرد: همچنین به منظور خدمات رسانی به روستاهای تحت پوشش به صورت مستمر، آزمایش های ثابت و سیار نیز به لحاظ میکروبی و شیمیایی انجام می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی آب رسانی به روستاهای استان قزوین، گفت: هم اکنون در 14 روستا طرح مطالعاتی فاضلاب و در سه روستا نیز طرح در دست اجرا داریم که با تامین اعتبارهای لازم مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
علیزاده در پایان یادآور شد: این شرکت همچنین کار احداث 39 مجتمع آب رسانی روستایی را در دست احداث دارد.
هم اکنون 110 هزار و 345 مشترک خانگی، اداری و تجاری در 482 روستای استان قزوین تحت پوشش این شرکت بوده و از خدمات آن بهره مند می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار