کد خبر: ۲۷۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 11 August 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر مجتمع فولادسازی اردکان گفت: با سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، گل‌گهر سیرجان و چادرملوی اردکان، ۴ هزار لیتر بر ثانیه آب از خلیج‌فارس به دشت مرکزی ایران منتقل می‌شود.

 محمود مصری نژاد در ادامه بازدید خبرنگاران استان یزد از مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در نشستی خبری اظهار داشت: آب و برق از زیرساخت‌های اصلی در توسعه صنعتی و معدنی است و صنایع فولادی نیز در هر حال انرژی‌بر و آبخواه است.

وی با بیان اینکه در حوزه آب علاوه بر صرفه جویی ۴۳ درصدی در سال جاری اقدام به سرمایه گذاری در تاسیسات فاضلاب شهر اردکان شده است، افزود: طی سه سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب اردکان سرمایه گذاری شده تا بتوانیم از پساب این تصفیه‌خانه برای صنایع فولادی استفاده کنیم.

مصری نژاد ادامه داد: در زمینه انتقال آب نیز اقداماتی انجام شده و از آنجا که قرار است خط انتقال آب خلیج فارس ویژه صنایع باشد، با همکاری شرکت‌های معدنی و صنعتی مس سرچشمه و گل‌گهر، برای انتقال آب از خلیج فارس به دشت مرکزی ایران اقدام شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده قرار است ۴ هزار لیتر بر ثانیه آب از خلیج فارس به دشت مرکزی ایران منتقل و قسمتی از آن به شرکت فولاد چادرملو برسد.

مدیر مجتمع فولادسازی اردکان در مورد برق نیز بیان کرد: با سرمایه گذاری چادرملو، یک نیروگاه احداث شده که پس از استفاده از برق مورد نیاز برای مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو، برق مازاد آن به استان تزریق می شود.

وی با بیان اینکه به هر حال صنایع فولادی آلایندگی زیست محیطی دارد، افزود: برای رفع این مشکل اهتمام ویژه ای برای گسترش فضای سبز داریم و تاکنون به رغم نبود زمین مناسب و وجود اراضی گچی، آهکی و دارای آب شور، ۴۸۰ هزار هکتار فضای سبز توسط چادرملو ایجاد شده است.

به گزارش مهر، مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو فعالیت خود را از ۱۸ سال پیش آغاز کرده و یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور به شمار می رود که طی یک دهه اخیر در جوار این معدن، صنایع جوارمعدنی گندله سازی، فولادسازی، فرآوری کنسانتره و ... نیز ایجاد شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار