معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس از انتشار یک‌هزار و 500 مقاله علمی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته خبر داد و گفت: دانشگاه مذکور در پژوهش کشور رتبه پنجم قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲ 26 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، محسن تفقدی در حاشیه نخستین همایش کشوری «اخلاق در پژوهش‌های پزشکی» سطح تولید علم در کشور را خوب ارزیابی و اظهار کرد: باید تلاش کنیم که پژوهش‌های ما در سطح استانداردهای بین‌المللی باشد و در مجلات معتبر دنیا به چاپ برسد.

وی ایران را در تولید علم رتبه نخست خاورمیانه دانست و افزود: ایران اسلامی در حوزه نانو تکنولوژی دارای رتبه زیر 10 است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با اشاره به اینکه در تولید علمی یک گام پیشرفت کرده‌ایم، متذکر شد: گام بعدی برای تکمیل چرخه علم به فناوری برنامه‌ریزی است که نیازمند به تمرکز، تقویت و حمایت‌های بیشتری دارد.

وی از انتشار یک‌هزار و 500 مقاله علمی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه مذکور در پژوهش کشور رتبه پنجم قرار دارد.

نخستین همایش دو روزه کشوری «اخلاق در پژوهش‌های پزشکی» با حضور جمعی از فرهیختگان پژوهش و اخلاق پزشکی کشور در دانشکده پرستاری شرق گیلان در لنگرود برگزار شد.

بررسی تطبیقی ساختار و جایگاه کمیته‌های اخلاق در دیگر کشورها، معرفی تجربه کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران، جنبه‌های اخلاقی در انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، اخلاق در انتشار آثار پژوهشی، اهدای اعتبارنامه‌های کمیته‌های اخلاق در پژوهش دانشگاهی، بررسی دستورالعمل، سطح‌بندی و شرح وظایف کمیته‌های ‌اخلاق در پژوهش‌های زیست ‌ـ پزشکی و... از مباحث همایش مذکور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار