فرمانده انتظامی گلستان:
وی اظهار کرد: از هر ظرفیتی که در راستای توسعه و گسترش نظم و امنیت در جامعه اجرایی شود حمایت می‌کنیم و در این راستا هیچ محدودیتی نداریم.
کد خبر: ۲۷۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 11 August 2016
 فرمانده انتظامی گلستان گفت: پوشش نامناسب برخی بانوان توطئه مستقیم دشمن است و همه دستگاه‌های فرهنگی باید وارد موضوع شوند.

علی‌اکبر جاویدان عصر امروز در مراسم تکریم و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی برای قدرشناسی از این جامعه پرتلاش و موثر در جامعه است.

وی ادامه داد: خبرنگاران پیش‌قراولان عرصه آگاهی و اطلاع‌رسانی در جامعه هستند و می‌توان آنها را رزمندگان عرصه جهاد رسانه‌ای دانست.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: هیچگاه تلاش‌ها و دلاوری‌های صاحبان قلم و رسانه در زمان هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهیم کرد.

جاویدان گفت: امروز نیز سربازان عرصه جهاد رسانه‌ای در تمامی نقاط دنیا در تلاشند تا فریاد مظلومان را به گوش جهانیان برسانند و با انعکاس دقیق، صحیح و شفاف جنایت‌های جنایتکاران، چهره واقعی دشمنان بشریت و اسلام را برای همه به تصویر می‌کشند.

وی اضافه کرد: فعالیت خبرنگاران و صاحبان قلم، مصداق عملی امر به معروف و نهی از منکر است زیرا اینها بدون تعارف و در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، گروه و جناح سیاسی به انعکاس واقعیت‌های جامعه می‌پردازند و با بیان واقعیت از بروز وقایع و فاجعه بزرگ و کوچک جلوگیری می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های خوب خبرنگاران در حوزه انتظامی، تاکید کرد: اگر امروز وضعیت امنیتی و انتظامی استان در جایگاه مناسبی قرار دارد به برکت تلاش‌ها و همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه با پلیس است.

جاویدان گفت: نگاه پلیس به خبرنگاران به عنوان همکار و همیار پلیس است و روز به روز رویکرد پلیس به بهره‌مندی از قدرت رسانه‌ها در راستای توسعه نظم و امنیت به سوی جلو در حرکت است.

وی اظهار کرد: از هر ظرفیتی که در راستای توسعه و گسترش نظم و امنیت در جامعه اجرایی شود حمایت می‌کنیم و در این راستا هیچ محدودیتی نداریم.

پوشش نامناسب برخی بانوان توطئه مستقیم دشمن است

فرمانده انتظامی استان گلستان در بخش دیگری از این جلسه با انتقاد صریح از وضعیت پوشش بانوان در سطح جامعه بخصوص در استان گلستان، تصریح کرد: متاسفانه در استان بخصوص در شهرستان گرگان شاهد پوشش‌های نامناسبی هستیم که به طور مشخص ساخته دشمن است.

جاویدان اضافه کرد: این نوع پوشش به هیچ عنوان با فرهنگ دینی و ملی ما سازگاری ندارد و این یک موضوعی است که همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه باید نسبت به آن حساس باشند و رسانه‌ها نیز باید در این راستا قلم‌فرسایی کنند.

وی گفت: ما نباید در فضای جمهوری اسلامی ایران ابزار اجرای نقشه‌های دشمنان خود شویم و رسانه‌ها باید در این عرصه نقد کارشناسی کنند که این نوع پوشش از کجا سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان گلستان بیان کرد: متاسفانه در جامعه شاهد مانتوهای بدون دکمه‌ای هستیم که حتی نوشته‌های نامناسبی بر روی آن چاپ شده که بعضی از مواقع افرادی که از آن نوع پوشش استفاده می‌کنند معنی آن را نمی‌دانند.

جاویدان تاکید کرد: انتظار ما از رسانه‌ها و تمامی دستگاه‌های متولی در امر فرهنگ این است که وارد این موضوع شوند و مصداق بارز و مستقیم امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنند.

پلیس فتا اشراف کامل به فضای مجازی دارد

وی در خصوص انتقاد معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان به عملکرد پلیس فتا در برخورد با متخلفان در برخی گروه‌ها و کانال‌های اجتماعی مجازی، گفت: پلیس فتا اشراف کامل نسبت به وقوع مسائل در فضای مجازی دارد.

جاویدان بیان کرد: اگر تخلفی در پایگاه اینترنتی دارای مجوز اتفاق بیافتد، شکایت مورد نظر باید از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد به دستگاه قضایی و پلیس ارسال شود تا در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در وقایع پایگاه‌های خبری بدون مجوز، اگر دستگاه و یا فرد خاصی مورد آسیب، توهین و هر موضوع مجرمانه دیگری قرار گرفته می‌تواند از طریق واحد حقوقی دستگاه مورد نظر و یا تنظیم شکایت حقیقی، موضوع را به دستگاه قضایی منتقل کند تا پلیس پیگیری لازم را داشته باشد.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: در مدت گذشته نیز افرادی از طریق یک گروه اجتماعی مجازی اقدام به توهین به مقدسات و مسئولان نظام می‌کردند که توسط پلیس فتا شناسایی شده و در یک اقدام کارشناسی و فنی، با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.

جاویدان در پایان ابراز کرد: ما خادم مردم هستیم اما از یک چهارچوب قانونی تبعیت می‌کنیم و در راستای اجرای قوانین با تمام توان در میدان حاضر هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار