رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال افزایش رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۲۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 13 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، نوذر قنبری در نشستی خبری اظهار داشت: در ۲۷ مرداد دانشگاه آزاد کرمانشاه وارد بیست و هشتمین سال فعالیتش می شود و یک سوم بار آموزش عالی استان را به دوش خواهد کشید.
وی افزود: دانشگاه آزاد کرمانشاه با تحصیل ۳۰ هزار دانشجو دارای ۹ واحد و مرکز است و ما جزو استان هایی هستیم که مرکز و واحد زیان ده نداشته ایم.
قنبری گفت: همچنین از تعداد ۳۰ هزار دانشجوی ما حدود ۶ هزار نفر در مقطع کاردانی، ۱۶۰۰۰ نفر کارشناسی، ۶۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۰۰ نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه ادامه داد: ۸۰ رشته در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و ۳۴ رشته در مقطع دکترا در استان وجود دارد و همانطور که سال گذشته قول دادیم رشته پرستاری نیز به رشته های کرمانشاه افزوده شد و در رشته های پرستاری، علوم آزمایشگاهی و بهداشت عمومی جذب دانشجو داریم.به دنبال افزایش رشته های پیراپزشکی هستیم
قنبری خاطر نشان کرد: حتی از سوی وزارت بهداشت درخواست تاسیس رشته های اتاق عمل و بیهوشی را هم داشتیم و درصدد افزایش رشته های پیراپزشکی هستیم.
وی افزود: در مجموع ۶۶ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در استان داشتیم ضمن اینکه ۴۸۲۲ هزار مترمربع فضای دانشگاه های ماست که از این میزان حدود ۵۴ هزار متر مربع آن فضای آموزشی است.
قنبری همچنین نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه های آزاد استان را یک به ۶۰ اعلام کرد و گفت: ما در استان ۴۸۰عضو هیات علمی داریم که ۱۸ نفر به صورت نیمه وقت فعالیت دارند، همچنین ۱۵۰۰ نفر نیز به صورت حق التدریس مشغول به کار هستند.
رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه همچنین از ارائه ۲۲۵۶ مقاله isi و isc خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه طی بررسی های صورت گرفته دانشگاه  کرمانشاه جزو دانشگاه های خوب کشور قرار دارد به طوری که مقام اول جذب هیات علمی را دارا بودیم و هیچ واحد یا مرکز زیان ده نیز نداشته ایم.باید به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش برویم
قنبری تاکید کرد: دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش رفته و به تولید علم و ثروت برسند و یکی از سیاست های دانشگاه آزاد نیز این بحث است.
رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه در ادامه با اشاره به تکمیل پروژه های دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر افتتاح دانشکده فنی مهندسی، محوطه سازی دانشکده، افتتاح سایت سما، احداث مهمانسرا، تکمیل سالن بهمن  و ... ما توانستیم ۴فضای آزمایشگاهی برای رشته پرستاری و پیراپزشکی تجهیز کنیم.
قنبری گفت: راه اندازی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی گیاهی با آزمایشگاه های مربوطه، ساخت گلخانه های تحقیقاتی، پروژه های مجتمع گاوداری، آبیاری تحت فشار و... از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.
این مسئول افزود: همچنین به تمامی اعضای هیات علمی اتاق، اینترنت، فضا، امکانات و ... جهت ارتباط راحت تر با دانشجویان اختصاص داده شده است.وجود 3 پروژه نیمه کاره در شهرستان های اسلام آباد غرب، کنگاور و قصرشیرین
رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه همچنین از در دست اقدام بوده ۳ پروژه نیمه کاره در استان خبر داد و گفت: پروژه اسلام آباد در حال تکمیل است و 2 پروژه کنگاور و قصرشیرین نیز برای امسال در دستور کار امسال قرارداد.
قنبری همچنین از تلاش برای جذب دانشجویان خارجی از کشور عراق خبر داد و افزود: واحد قصرشیرین پتانسیل این موضوع را دارد و امیدواریم بتوانیم زیرساخت های مناسب در خصوص اردوهای راهیان نور و... همچنین گردشگری و گردشگری مذهبی را نیز فراهم کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم بخش نامه اخیر رکود علمی نیز تاثیرات خوبی داشته باشد به طوری که اساتید فعالیت علمی و تولید علم داشته باشند و امیدواریم سال جاری جهش بزرگی را در این زمینه شاهد باشیم.
دکتر قنبری همچنین افزود: برای اینکه بتوانیم به تولید علم برسیم باید نگاه آموزش محور نداشته باشیم و نگاه ما پژوهش محور و بر مبنای تولید علم باشد و درصدد هستیم از مهر ماه سال جاری به اساتید ابلاغ کنیم که اگر در طی یکسال مقاله آی اس آی یا علمی پژوهشی تولید علم به نام دانشگاه و توسط دانشجو نداشته باشند از ادامه همکاری با آنها معذور خواهیم بود.یک چهارم دانشجویان ما شاهد و ایثار گر هستند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر را یکی از افتخارات دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک چهارم دانشجویان ما از عزیزان شاهد و ایثارگر هستند.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه استان کرمانشاه استانی محروم است اما با وجود مشکلات مالی با همه دانشجویان در تعامل هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: این دانشگاه درخصوص برگزاری اردوهای راهیان نور جلوتر و پرنگ تر از همه دانشگاه ها حرکت کرده، همچنین تایید صلاحیت حق التدریس ها قبل از شروع به تدریس، برنامه های فرهنگی، خدمات رفاهی و ... از جمله اقداماتی است که در عرصه فرهنگی اتفاق افتاد و دستاوردهای خوبی بوده است.
قنبری همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال گفت: دانشگاه آزاد یکی از دستگاه هایی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل می کند و دانشجویان و اعضاء عیات علمی ما باید در این زمیته تلاش کنند و بر اقتصاد دانش بنیان تاکید داشته باشند و دانشگاه ها نقش اساسی را در این زمینه بر عهده دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار