رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال بیش از ۸۰۰ میلیون نذورات نقدی در خراسان رضوی برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۲۷۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 14 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، جعفر دهنوی در این باره اظهار کرد:  سال گذشته حدود دو میلیون زائر از خراسان رضوی به جمع شیعیان عزادار در کربلا پیوستند که روزانه ۱۰۰ هزار نفر زائر در کربلا توسط موکب های مستقر استان در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام پذیرایی شدند.

وی افزود: به لحاظ تجربه بسیار خوب استان در پذیرایی از زائران حسینی و مدیریت مصرفی  که در این موضوع اعمال شد، امسال سهم شهرستان های استان به ویژه سبزوار در پذیرایی دو برابر ارتقاء داده می‌شود.

دهنوی میزان تعهد تعیین شده ستاد عتبات خراسان رضوی را توسط وزارت کشور  یک ایستگاه اعلام کرد و گفت: به لحاظ اینکه استان در شهرهای کربلا، کاظمین، سامرا و نجف ستاد دارد و متقاضی اسکان بسیار زیاد است ما در هر شهری یک ایستگاه پذیرایی خواهیم داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته تفاهم نامه ایجاد ۱۶ موکب توسط استان به امضای وزارت کشور رسید، گفت: با مشارکت های مردمی و هیئات مذهبی این رقم به ۴۰ ایستگاه ارتقاء یافت.

وی با تاکید بر اینکه  اعزام زائران به کربلا فقط از طریق مجراهای قانونی و اخذ ویزا امکان پذیر است، گفت: اعزام زائران تنها از طریق ثبت‌نام در سیستم سما سازمان حج و زیارت امکانپذیر است و نیروی انتظامی به شدت با افرادی که بخواهند برای سفر به کربلا غیر قانونی از کشور خارج شوند، برخورد می‌کند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات خراسان رضوی در ادامه میزان مشارکت مردم در بحث جمع آوری وجوهات نقدی را در چهار ماه ابتدایی امسال بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: علاوه بر این ۱.۵ کیلوگرم طلا نیز برای بازسازی حرمین شریف در کربلا، سامرا، کاظمین و نجف از سوی مردم اهدا شده است.

دهنوی خاطرنشان کرد: تعهد استان خراسان رضوی امسال ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که این مبلغ طبق هرم جمعیتی مشخص شده است، سبزوار دارای ۳۲۰ هزار نفر جمعیت است که اگر از هر نفر مبلغ هزار تومان جمع آوری شود این رقم در پایان سال به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود طبق این مولفه جمعیتی میزان جمع آوری کمک های مردم به ستاد عتبات و عالیات نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته باشد.

رئیس ستاد عتبات و عالیات خراسان رضوی بیان کرد: ماموریت این ستاد توسط امام راحل مشخص شده است و هر یک از اماکن مقدس خارج از کشور که نیاز به بازسازی و بهسازی داشته باشد، جمهوری اسلامی ورود جدی پیدا خواهد کرد .

دهنوی با بیان اینکه خراسان رضوی در چهار شهر کربلا، کاظمین، سامرا و نجف ماموریت بازسازی عتبات مقدس را دارد، گفت: هم اکنون توسعه صحن  حضرت زهرا(س) در نجف اشراف به مساحت ۳۲۰ هزار متر مربع در حال انجام است که این اجرای این پروژه نیازمند مبلغی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است بنابراین نذورات مردمی باید در این طرح  مدیریت شود.

وی همچنین ترمیم گنبد در نجف، کربلای معلی، توسعه دور ضریح مبارک حضرت زینب(س)، تعویض خشت ایوان ها، تعویض نمای گلدسته ها و مسقف کردن آن در سوریه را از دیگر پروژه های در حال کار توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در حرمین شریف عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار