رئیس بسیج پزشکی جامعه خراسان‌رضوی گفت: ۱۲ درمانگاه تخصصی سیار نیز در حاشیه شهر مشهد احداث شد که ۱۷هزار نفر ویزیت رایگان شدند.
کد خبر: ۲۷۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 17 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، هادی جلالی با اشاره به اقدامات بسیج پزشکی در دهه کرامت اظهار داشت: در ایام دهه کرامت هر روز 10 تیم پزشکی به روستاهای حاشیه شهر مشهد متشکل از پزشک، پرستار اعزام می‌شدند.

وی افزود: با مشارکت آستان قدس رضوی و بسیج جامعه پزشکی 30 تیم در 3 روز پایانی دهه کرامت  به روستاهای حاشیه شهر اعزام شدند و 3هزار و 500نفر در این ایام ویزیت رایگان شدند، ضمن اینکه دارو و ارجاعات پزشکی برای این افراد صورت گرفت. 12 درمانگاه تخصصی سیار نیز در حاشیه شهر احداث شد که 17هزار نفر ویزیت رایگان شدند.

رئیس بسیج پزشکی جامعه خراسان‌رضوی افزود: درمانگاه‌های سیار در 12 نقطه حاشیه شهر متمرکز بودند و با مشارکت آستان قدس، مرکز بهداشت، سپاه امام رضا(ع)، بسیج جامعه پزشکی، کالاهای درمانی وتجهیزات دارویی در این نقاط فراهم شد. 7 تیم درمانی متشکل از دانشجویان نیز در قالب اردوهای جهادی به‌صورت هفته‌ای در حاشیه شهر خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کنند.

جلالی با اشاره به اقدامات بسیج پزشکی در ایام اربعین و شهادت امام رضا(ع) گفت: بحث سازمان‌دهی ایستگاه درمانی نجف تا کربلا و شهادت امام رضا(ع) را در قالب 48تیم درمانی و ایستگاه داخلی و خارج از شهر مشهد را در دستور کار داریم.

رئیس بسیج پزشکی جامعه خراسان‌رضوی تصریح کرد: دوره‌های بازآموزی علمی با بحث بهداشت و درمان از دیگر برنامه‌هایی است که به‌منظور انجام فعالیت‌های اربعین و شهادت امام رضا(ع) ویژه پزشکان حاضر در طرح برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان صحرایی از دیگر فعالیت‌های جامعه پزشکی است که اواخر مهرماه در شهرستان سرخس احداث خواهد شد تا از این طریق به مردم محروم حاشیه مرز امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی ارائه شود اگر امکانات بیشتری در اختیار داشته باشیم یک بیمارستان صحرایی دیگر نیز احداث خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار